به گزارش پایگاه خبری نشان :

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهراندر مراسم اهدای بسته‌های سلامتی که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: در مرحله اول از محل کمک‌های مردمی پویش نذر سلامتی که به همت ستاد مقابله با کرونا راه اندازی شد، ۵ هزار بسته سلامتی آماده توزیع ویژه اقشار محروم است.

او افزود: این بسته ها شامل ۳۰۰ هزار عدد ماسک، ۵۰۰ هزار محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح، لوازم و اقلام بهداشتی است، که با همیاری مراقبان بهداشتی و شناسایی محلات و نقاط آسیب پذیر توزیع خواهد شد.

زالی تصریح کرد: گزارش‌های میدانی از روز گذشته در تهران نشان می‌دهد که محدودیت‌ها به آن شکلی که مد نظر ماست منجر به تقلیل تردد‌های درون شهری نشده است. هنوز ریتم مورد لزوم و مطلوب ما در کنترل همه گیری در شهر تهران حاصل نشده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران بیان کرد: طرح محدودیت‌های دو هفته‌ای به عنوان لاک دان محسوب نمی‌شود. طرح فعلی یک طرح با محدودیت‌های نسبی است و امکان ارزیابی آن در حال حاضر مشکل است، چراکه تازه روز دوم اجرای آن است.

او افزود: این محدودیت در تهران هم شامل بخش دولتی، هم دستگاه‌های عمومی غیردولتی و هم دستگاه‌های خصوصی می‌شود و همه شهروندانی که از عدم اجرای این طرح شکایت دارند می‌توانند در شهرستان‌های استان تهران مستقیما به فرمانداری شهرستان و در تهران به فرمانداری استان تهران و یا به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران اعلام کنند.

زالی بیان کرد: تاکنون بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ مورد شکایت در این رابطه واصل شده است، همه این شکایات به استانداری و فرمانداری ارسال شده و در حال پیگیری است.

او یادآوری کرد: دورهمی‌های خانوادگی یکی از دلایل افزایش ابتلاست، این دورهمی‌ها کانون اجتماع بیماری کرونا محسوب می‌شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: امیدواریم در روز‌های آینده با اعمال جدی‌تر محدودیت‌ها، شاهد تغییرات بیشتری باشیم.

باشگاه خبرنگاران