به گزارش پایگاه خبری نشان :

سهمیه‌ بندی بنزین در ایران طرحی برای هدفمندی مصرف سوخت در کشور بود که از دولت احمدی نژاد آغاز شد و بنزین دو نرخی شد سهمیه بندی بنزین برای هر خودرو و به کارت هوشمند سوخت هر ماهه واریز می شود  سهمیه بندی بنزین برای ماشین های حمل و نقل عمومی و ماشین های شخصی متفاوت است سهمیه‌ بندی بنزین در سال ۹۴ متوقف و  بعد از ۴ سال مجددا در  آبان ۱۳۹۸ مجدداً آغاز  و استفاده از کارت سوخت الزامی شد. نمایندگان مجلس یازدهم طرحی را با عنوان «تغییر سهمیه بندی بنزین از خودرو به خانوار» به جریان انداخته‌اند تا افراد کم برخوردار نیز بتوانند از سهمیه بنزین برخوردارشوند. بر اساس طرح جدید سهمیه بندی بنزین ، دولت باید مبلغ بنزین را با نرخ آزاد به حساب مردم واریز کند، در واقع بنزین به جای خودرو به نفرات اختصاص می‌یابد.

سهمیه بندی بنزین

فاطمه کاهی، ضمن تکذیب و رد تغییر قیمت بنزین و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است برای خانواده هایی که تک خودرو هستند و مصرف بنزین کمی دارند قیمت بنزین در راستای صرفه جویی کاهش یابد؟ پاسخ داد: بنده این موضوع را تکذیب می کنم و تاکنون در این باره چیزی به شرکت پخش فراورده های نفتی ابلاغ نشده است.

دولت با هدف مدیریت مصرف و استفاده از ابزارهای تشویقی از ابتدای آذرماه برق را برای مشترکان کم مصرف رایگان کرد و قرار شد این طرح از ابتدای دی ماه برای مشترکان آب و گاز نیز اجرایی شود و احتمالا همین موضوع موجب ایجاد چنین شائبه ای در ذهن افراد شده بود که قیمت مصرف بنزین برای خانواده هایی که تک خودرو و دارای مصرف بنزین کمی هستند هم کاهش یابد.