به گزارش پایگاه خبری نشان :

رییس اداره بهزیستی میاندوآب گفت: ۲ کودک که در حاشیه رودخانه "لیلان‌چای" این شهر رها و سرگردhن بودند، به یکی از مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی انتقال یافتند.

علی کریمی افزود: شب گذشته به دنبال گزارش‌های مردمی در تماس با اورژانس ۱۲۳، مبنی اقامت یک خانواده چهار نفره در حاشیه‌ رودخانه "لیلان‌چای" این شهر، اورژانس اجتماعی بلافاصله در محل حاضر و بعد از بررسی این ۲ کودک را مشاهده‌ ‌و شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه این کودکان ۲ پسر بچه دارای سه و ۶ ساله در آن محل رها و سرگردان بودند، گفت: باتوجه به‌ اظهار ساکنان آن منطقه، سرپرست کودکان ساکن یکی از شهرستان‌های اطراف و به علت اعتیاد به مواد مخدر در نگهداری آنان سهل‌انگاری شده بود و در نهایت کودکان با همکاری ماموران انتظامی و با حکم مقام قضایی به یکی از مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست در یکی از شهرهای استان انتقال یافتند.

رییس اداره بهزیستی میاندوآب با بیان اینکه یکی از این کودکان به عمل جراحی از ناحیه فتق نیاز داشت، افزود: اقدامات لازم و اولیه با هماهنگی آن مرکز انجام شده و بزودی عمل می‌شود.

کریمی اضافه کرد: پس از مراجعه در چند مرحله به آن محل والدین این کودکان در آن محل حضور نداشتند و با توجه به پیگیری‌های فرماندار و شهردار میاندوآب‌ و حضور آنان در آن محل، والدین آنان نیز به یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان تحویل داده شدند.

میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.