به گزارش پایگاه خبری نشان :

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اعلام اینکه در حال حاضر، اختلاف قیمت میوه در میادین میوه و تره بار با میانگین قیمت‌های سطح شهر به ۳۷ درصد و سبزیجات و صیفی‌جات به ۳۴ و نیم درصد می‌رسد معمولاً هر چه تقاضا بیشتر باشد قیمت میوه نیز بالاتر می‌رود قیمت میوه برحسب کیفیت متفاوت است قیمت میوه‌ وارداتی تابع نوسان نرخ ارز است قیمت میوه مانند موز، آناناس و زنجبیل به نرخ دلار بستگی دارد، اما قیمت آناناس تا حدودی به سبب کاهش کیفیت و تقاضا افت یافته است.

 

قیمت میوه

با نزدیک شدن به شب یلدا آخرین و طولانی ترین شب سال که طبق یک رسم دیرینه خانواده ها دور بزرگان  فامیل جمع می شوند و اوقاتی را در کنار هم به شادی سپری می‌کنند و بر اساس سفارش دینی صله رحم هم به جا می آورند، قیمت های میوه آنچنان بالاست که انگار روح سردی بر بازار دمیده شده است. خریداری هم پیدا نمی شود و مردم از این قیمت ها ناراضی هستند.

 

11

 

در طولانی ترین شب سال معمولا میوه و شیرینی طبق سنت قدیمی زینت مجلس است و به همین دلیل تقاضا در این روزها بسیار بالا می رود. در واقع بخشی از افزایش قیمت ها طبیعی و به دلیل بالا رفتن سفارش های مردم است. اما بخش مهمی از افزایش قیمت هم به دلیل عدم نظارت  و سوء ا ستفاده برخی مغازه داران و فروشندگان اتفاق میفتد.