به گزارش پایگاه خبری نشان :

سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی البرز با اعلام این خبر بیان کرد: در پی ارجاع تعدادی پرونده شکایت مبنی بر کلاهبرداری از سوی  فردی  که با جعل عنوان و ارائه کارت نظام پزشکی، خود را به عنوان پزشک متخصص پوست معرفی کرده و در چندین مطب اقدام به ویزیت بیماران می کند، شناسایی و دستگیری نامبرده به صورت ویژه در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی اظهار کرد:  کارآگاهان با انجام اقدامات گسترده پلیسی و  بر اساس اظهارات مال باختگان هویت متهم را شناسایی و پس از چندین روز تحت نظر قرار دادن مکان هایی که احتمال حضور و تردد وی بود، در نهایت در حالی که در یک کلینیک درمانی خصوصی به صورت غیر مجاز در حال فعالیت های پزشکی بود دستگیر و از وی یک عدد مهر پزشکی و کارت ویزیت اورژانس کشف شد.

سرهنگ نادربیگی با اشاره به اینکه متهم دارای سابقه کلاهبرداری است و در گذشته نیز به جرم جعل عنوان دندانپزشک دستگیر و پس از گذراندن دوران محکومیت خود از زندان آزاد شده است، تصریح کرد: با اشرافیت پلیس، متهم در کمتر از ۳ ماه شناسایی و فعالیت غیرمجاز او متوقف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه نامبرده تا کنون اقدام به ویزیت ۳۰۰ نفر از شهروندان کرده، یادآور شد: تاکنون ۲۰ نفر از شاکیان این پزشک قلابی شناسایی شده اند که بررسی ها حاکی از آن است که متهم از هر یک از طعمه های خود، مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال دریافت کرده است.

وی عنوان کرد: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان مشخص شد، متهم با برقراری ارتباط و دوستی با یکی از بیمارانش اقدام به سرقت یک دستگاه لیزر پوست از منزل وی کرده و همچنین ۴ دستگاه پزشکی تقلبی را نیز به قیمت گزاف به بیمارانش فروخته است.

سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه در این زمینه پرونده تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد، خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد اولیه کارشناسان، ارزش کلاهبرداری این متهم ۸ میلیارد ریال تخمین زده شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: از آن جایی که  احتمال می رود این فرد در شهر های دیگر فعالیت های مشابه ای انجام داده باشد و با توجه به حساسیت موضوع که با سلامت عمومی افراد سر و کار دارد، دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه کرج، دستور چاپ تصویر بدون پوشش این فرد را در رسانه های جمعی صادر کرده است، بنابراین از شهروندانی که به این شیوه و یا توسط این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند درخواست می شود تا برای پیگیری شکایت خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز واقع در ۴۵ متری کاج- بلوار ولیعصر -خیابان گیوه کش -جنب کلانتری ۳۰ اسلام ، مراجعه کنند .