به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» بانک مرکزی دو روز پیش گزارش تحولات بازار مسکن در آذرماه را منتشر کرد که بر اساس آن میانگین قیمت معاملات واحدهای مسکونی در مناطق بیست و دوگانه تهران ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شد.

به همین بهانه آخرین قیمت‌های پیشنهادی از سوی مالکان در مناطق مختلف پایتخت به استناد آخرین فایل‌های عرضه شده مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحقیقات میدانی نشان می‌دهد، قیمت‌های پیشنهادی نزدیک به ۹/ ۲۶میلیون تومان به عنوان میانگین قیمت معاملات در پایتخت، غالبا در بخشی از محلات مناطق شرقی دیده می‌شود. همچنین در بخشی از محلات مناطق مرکزی هم فایل‌های فروش مسکن در این محدوده قیمتی از سوی برخی مالکان پیشنهاد شده است. هرچند در هر دو منطقه موردبررسی واحدهای مسکونی پیشنهادشده نوساز نیستند و بیشتر دارای عمر بنای ۱۰ تا ۱۵ سال هستند.

در برخی از محلات مناطق شرقی، واحدهای مسکونی نزدیک به میانگین قیمت پایتخت، غالبا در محدوده ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان با عمر بنای ۸ تا ۱۲ سال هستند.

البته قیمت‌های پیشنهادی کمتر از میانگین قیمتی مناطق بیست‌ودوگانه، در بسیاری از محلات واقع در نیمه‌جنوبی وجود دارد و آنچه در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته، واحدهای مسکونی نزدیک به میانگین قیمت آپارتمان در تهران است.

index