به گزارش پایگاه خبری نشان :

در ده ماه گذشته هیچ طلاقی در شهرستان میبد یزد ثبت نشده است.

 

علیرضا آقایی، رئیس بنیاد صیانت از خانواده دادگستری شهرستان میبد، در حاشیه نشست آسیب‌های اجتماعی از توقف طلاق در شهرستان میبد خبر داد و گفت: با همه تلاش‌هایی که نهاد‌های دولتی و مردمی و بنیاد صیانت از خانواده دادگستری در آسیب‌های اجتمایی به ویژه طلاق در شهرستان میبد انجام دادند، در ده ماه امسال نسبت به ده ماه سال گذشته، پرونده‌های طلاق متوقف و آمار ازدواج ۱۸ درصد افزایش یافته است.

 

آقایی افزود: این اتفاق نشان می‌دهد با همکاری ارگان‌های دولتی و مردمی و برنامه ریزی بهتر می‌توانیم ازدواج را افزایش و شاهد کاهش مطلق طلاق باشیم.

رئیس بنیاد صیانت از خانواده دادگستری شهرستان میبد گفت: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه حوزه طلاق و خانواده قرار شد؛ اداراتی همچون بهزیستی، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، صیانت خانواده دادگستری و اداره ورزش و جوانان با کمک فرمانداری، امور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مخصوصا طلاق را از قبل از ازدواج شروع و با مشاوره حین و بعد ازدواج مراکزی را ایجاد کنیم که زوجین جوان بدون اینکه هزینه‌های خیلی زیادی را بدهند برای حل اختلافات خود مشاوره بگیرند.

آقایی افزود: ورود حوزه‌های علمیه و اداره تبلیغات و ادارات تاثیر گذار در امر صیانت از خانواده و حذف موازی کاری در امور خانواده و پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی با کمک فرمانداری و شهرداری به لحاظ کمک‌های مالی و معنوی و تشکیل ماهانه از مصوبات این جلسه بود.

حسین فلاح، فرماندارمیبد هم قول داد که هر ماه این جلسه تشکیل شود و اداراتی که در حوزه خانواده کار می‌کنند اثرگذاری بیشتری داشته باشند و با حذف موازی کاری در امور خانواده شاهد روند بهتری در این زمینه باشیم.