به گزارش پایگاه خبری نشان :

 وزارت آموزش چین گفته است دانش آموزان چینی حق استفاده از تلفن موبایل در مدارس را نخواهند داشت. دانش آموزان همچنین نمی‌توانند بدون مجوز کتبی مادر و پدر موبایل‌های خود را به مدرسه ببرند.

در چین طبق آمار دولتی، ۷۴ درصد زیر ۱۸ ساله‌ها با موبایل به اینترنت وصل می‌شوند

به گزارش بی بی سی؛ مقام‌های چینی می‌گویند دلیل این کار آنها، مراقبت از بینایی، بهبود تمرکز و جلوگیری از اعتیاد به اینترنت است.

به مدارس گفته شده تا راه‌های دیگری برای ارتباط والدین با بچه‌هایشان در زمان حضور آنها در مدارس بیابند.

به نوشته روزنامه چاینا دیلی، بحث داغی میان برخی والدین شکل گرفته که آیا چنین ممنوعیتی عملی است یا نه.

بخش عظیمی از کودکان و نوجوانان در چین برای دسترسی به اینترنت از موبایل استفاده می‌کنند. طبق آمار دولتی ۷۴ درصد زیر ۱۸ ساله‌ها با موبایل به اینترنت وصل می‌شوند.

مقام‌های چینی نگران تاثیر نحوه استفاده از اینترنت بر وضعیت سلامتی نوجوانان هستند.

افزایش چشمگیری در نزدیک بینی کودکان چینی گزارش شده و در سال ۲۰۱۸ مقام‌های چینی گفتند نظارت بیشتری بر صنعت بازی که تا حدی در این مساله سرزنش شد، اعمال خواهند کرد.

مقام‌های چینی همچنین از اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری در میان کودکان که به سلامت روانی آنها آسیب می‌رساند ابراز نگرانی کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۹ مقررات جدیدی وضع شد و زیر ۱۸ ساله‌ها تنها مجاز به ۹۰ دقیقه بازی در روزهای وسط هفته و ۳ ساعت در آخر هفته شدند.

در حال حاضر بسیاری از مدارس در چین ورود موبایل را ممنوع کرده‌اند. در برخی موارد حاد، تلفن‌های دانش‌آموزان جلوی چشم خود آنها به دلیل نقض مقررات، خرد شده است.

بحث‌های داغی در مورد این ممنوعیت در شبکه اجتماعی ویبو چین در جریان است.

در نظرسنجی‌ها، برخی گفته‌اند نیازی به قوانین جدید نیست چون چنین ممنوعیتی در حال حاضر هم اعمال می‌شود. برخی هم گفتند ممکن است دانش آموزان خارج از ساعات مدرسه از موبایل و اینترنت استفاده بیش از حد کنند.

در فرانسه در سال ۲۰۱۸ نمایندگان مجلس به طرحی رای دادند که به موجب آن استفاده از موبایل برای دانش آموزان زیر ۱۵ سال ممنوع شد و آنها در ساعات حضور در مدرسه نباید از موبایل خود استفاده می‌کردند.

یک نظرسنجی که سال پیش انجام شد، نشان داد که تنها کمتر از نیمی از والدین در بریتانیا با چنین ممنوعیتی موافق هستند.

در بریتانیا هر مدرسه راسا در این مورد تصمیم می‌گیرد.