به گزارش پایگاه خبری نشان :

آپارتمان‌های نوساز محله مرزداران این روزها از متری ۴۵میلیون تومان و واحدهای قدیمی‌تر آن نیز از حدود متری ۳۰میلیون تومان نرخ گذاشته می‌شود.

مرزداران یک محله در شمال غرب تهران است که در منطقه۲ شهرداری تهران قرار دارد؛ بافت این محله به طور غالب نوساز بوده و خریداران بسیاری متقاضی خرید مسکن در این محله هستند. همچنین نرخ مسکن در محله مرزداران بسیار بالا است و تقریبا حتی واحدهای نوساز آن قیمتی بالاتر از متوسط نرخ مسکن در تهران دارد

به گفته یک کارشناس مشاور املاک در این محله، مرزداران محله‌ای است که از گستردگی زیادی برخوردار است و به همین علت می‌توان واحدهایی با قیمت‌های بسیار بالا و یا قیمت‌های متوسط و پایین نیز در این محله دید؛ بنابراین برای تعیین نرخ مسکن در این محله ابتدا باید محل دقیق ملک را بررسی کرد. برای مثال سپهر، البرز، ۳۵متری لاله و... از مناطق گران‌قیمت محله مرزداران محسوب می‌شود.

وی افزود: خانه‌های نوساز مرزداران تقریبا از متری ۴۵میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و به حدود ۷۵میلیون تومان در هر متر مربع نیز می‌رسد؛ در واقع در این محله واحدهایی وجود دارد که نرخ بالایی ندارد و برخی واحدها نیز از لحاظ قیمتی با شهرک غرب و سعادت آباد برابری می‌کند که این موضوع به موقعیت ساختمان بستگی دارد. مثلا یک واحد ۱۱۰متری و نوساز در گلدیس مرزداران متری ۶۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

این کارشناس مشاور املاک ادامه داد: نرخ واحدهای قدیمی‌تر نیز حدودا از متری ۳۰میلیون تومان شروع می‌شود که ممکن است در صورتی که واحد امکانات کامل را نداشته باشد و... ممکن است این رقم پایین‌تر نیز باشد. یکی از فایل‌های موجود واحدی ۶۰متری و ۱۰سال ساخت در این محله متری ۳۵میلیون تومان نرخ خورد.

وی با تاکید بر رکود بازار اظهارکرد: مدتی است که بازار مسکن در رکود است و شاهد کاهش معاملات و خرید و فروش آپارتمان در این محله هستیم که این موضوع در سایر نقاط تهران نیز وجود دارد.

 
منبع: