به گزارش پایگاه خبری نشان :

این نوزاد شش هفته‌ای که برای مراسم غسل تعمید که به منظور رهایی از کودک از سرشت هبوط یافته انسانی است، در روز دوشنبه به کلیسا برده شد و پس از سکته قلبی به بیمارستانی در Suceava منتقل شد، که متاسفانه چند ساعت بعد به علت پر شدن ریه‌های نوزاد از آب، درگذشت.

 

پدر کودک گفت: "پسرم گریه می‌کرد، اما کشیش سه بار او را در آب غرق کرد و او آب خورد، فرزندم را از آب خارج و خشک کردم، پس از انتقال به بیمارستان، پزشکان فهمیدند که او ۱۱۰ میلی لیتر آب استنشاق کرده است، من از شما می‌پرسم اگر کودکی را ببینید که دهانش باز است و گریه می‌کند، او را کاملا در آب غوطه‌ور می‌کنید؟ "

دادستان‌ها تحقیقات را در مورد کشیشی که این مراسم را انجام داده آغاز کرده‌اند. بیش از ۵۶ هزار نفر دادخواست آنلاینی را امضا کردند و خواستار تغییر این آیین هستند. در این دادخواست آمده: ”مرگ نوزاد تازه متولد شده به دلیل تعمید فاجعه بزرگی است. باید این خطر را از بین برد تا لذت غسل تعمید بیشتر شود. "

اسقف اعظم سوسوا در اوایل این هفته در بیانیه‌ای با تسلیت به پدر و مادر نوزاد گفت: "هیچ حرف و عملی برای پاک کردن اشک‌ها و تسکین دل شکسته پدر و مادر و بستگان این نوزاد وجود ندارد، ما در این شرایط ویژه کنار شما هستیم. "

سخنگوی پدرسالاری رومانی گفت که این کلیسا نسبت به خانواده کودک متوفی دلسوزی عمیقی داشته، ولی این غم انقدر بزرگ است که حتی نمی‌توان آن را کامل درک کرد.