به گزارش پایگاه خبری نشان :

 آبتین حیدرزاده شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گستردگی 2 شهرستان نارنجی رودسر و رودبار و صعب‌العبور بودن برخی از مناطق آن‌ها سبب افزایش شیوع کرونا در این مناطق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: نوع خاصی از همه‌گیری کرونا در بین خانواده‌ها و اقوام و همسایگانشان در این 2 شهرستان اتفاق افتاده است.

حیدرزاده ابراز داشت: برای پیشگیری از قرمز شدن 2 شهرستان رودبار و رودسر از مسئولان تمام ادارات در این 2 شهرستان می خواهیم که دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش‌از پیش رعایت کنند.

وی عنوان داشت: از مردم رودبار و رودسر تقاضا داریم که در صورت مشاهده نخستین علائم سرماخوردگی فوراً به مراکز جامع سلامت در شهرستان مراجعه کنند و پس از ابتلا به کرونا ارتباط خود را به طور کامل با بیرون قطع کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: متأسفانه مشاده شده که تعدادی از خانواده‌های ایزوله شده در شهرستان رودبار همچنان به رفت و آمدهای خارج از خانه ادامه دادند که سبب افزایش شیوع کرونا در این شهرستان و قرمز شدن آن می‌شود.

حیدرزاده افزود: رودسر و رودبار مبادی ورودی استان هستند اما این عامل به تنهایی سبب نارنجی شدن این شهرستان‌ها نبوده و دلیل عمده آن رفت و آمدهای خانوادگی با شهرستان‌های مرزی استان‌های مجاور است.

وی تصریح کرد: در رودبار بسیاری از خانواده‌ها اقوامی در قزوین داشته و یا در رودسر نیز خانواده‌ها با اقوامشان در رامسر در ارتباط هستند که این رفت و آمدهای فامیلی سبب افزایش شمار مبتلایان در این 2 شهرستان شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: در حال حاضر 307 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که 70 نفر در 24 ساعت گذشته به این آمار افزوده شدند.

حیدرزاده با بیان اینکه 77 بیمار به علت وخامت حالشان در ICU بستری هستند خاطرنشان کرد: 10 درصد از این 70 بیمار جدید بلافاصله در ICU بستری شدند که بیانگر دیر مراجعه کردن آن‌ها به بیمارستان است.