به گزارش پایگاه خبری نشان :

مرکز تهران یکی از مناطقی است که دسترسی بسیار مناسبی به سایر قسمت‌های پایتخت دارد و مراکز آموزشی و... زیادی نیز در آن استقرار یافته است؛ از سویی دیگر ساختمان‌های اداری بسیار زیادی در آن وجود دارد و از این رو بسیاری از افراد هنگام خرید مسکن ترجیح می‌دهند تا مناطق مرکزی را انتخاب کنند.

منطقه6 شهرداری تهران یکی از این مناطق مرکزی است که با نام قلب تهران نیز شناخته می‌شود؛ این منطقه از نظر دسترسی وضعیت بسیار مناسبی را داراست و از این رو قیمت مسکن نیز در آن کمی بالاست؛ البته این بدان معنی نیست که آپارتمان‌های ارزان‌تر از متوسط قیمت مسکن در آن نباشد؛ بلکه یافتن آپارتمان‌های ارزان‌تر کمی سخت بوده و ممکن است تمام امکانات مورد انتظار متقاضی را نداشته باشد.

IpmhQqYFX9TF

یوسف آباد، امیرآباد، فاطمی، قزل قلعه، شیراز، بهجت آباد و... از محله‌های معروف این منطقه محسوب می‌شود؛ باتوجه به افزایش قیمت مسکن، خرید آپارتمان‌های متراژ بالا نیز در این منطقه بسیار دشوار شده است؛ اما هنوز هم واحدهایی با متراژ بالا در این منطقه معامله می‌شود که در ادامه به برخی از معاملات خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی بهمن ماه (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌ واحدهایی است که طی بهمن ماه سال جاری در منطقه6 انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین قیمت مسکن در محله‌‌های یادشده نیست.

یک واحد آپارتمان 250متری و یک سال ساخت در محله قزل قلعه متری 45میلیون و 400هزار تومان معامله شد و برای خرید واحدی 150متری و 21سال ساخت در یوسف آباد 6میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است.

قیمت مسکن جهت خرید واحدی 125متری و 53ساله در محله امیرآباد شمالی 31میلیون و 760هزار تومان در هر متر مربع بود؛ همچنین فردی برای خرید یک خانه 171متری و یک ساله در بهجت آباد 8میلیارد و 200میلیون تومان هزینه پرداخت.

یک خانه 155متری و 37سال ساخت در شیراز به قیمت 51میلیون و 207هزار تومان در هر متر مربع به فروش رسید. یک دستگاه آپارتمان 118متری و 50سال ساخت در ولیعصر نیز 40میلیون و 574هزار تومان برای هر متر مربع معامله شد.

سرمایه مورد نیاز جهت خرید خانه‌ای 233متری و 29سال ساخت در محله قائم مقام 13میلیارد و 300میلیون تومان بوده است. همچنین یک واحد 156متری و 19سال ساخت در محله فاطمی متری 31میلیون و 928هزار تومان به فروش رفت.