به گزارش پایگاه خبری نشان :

علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت اعمال محدودیت‌ها برای سفر‌های نوروزی اظهار کرد: در حال حاضر آخرین تصمیم گیری برای سفر‌های نوروزی در هفته آینده در ستاد ملی کرونا با بررسی و ارزیابی شاخص‌های مختلف بیماری کرونا و تعیین رنگ بندی تعیین و مشخص خواهد شد.

او ادامه داد: بر اساس آخرین بررسی‌های انجام گرفته بیشتر مردم تهران در ایام تعطیلات نوروز به مناطق مختلف کشور مسافرت می‌کنند و این موضوع باعث می شود تا افراد آلودگی را به سایر شهر‌ها منتقل کنند یا بعد از بازگشت ویروس کرونا را با خود به تهران بیاورند.

زالی بیان کرد: در هفته‌های اخیر در عرصه جهانی ما شاهد بروز جهش‌های مختلف ویروس‌ هستیم که برخی از این جهش‌ها بی خطر بوده و ممکن است که هیچ اتفاقی در جوامع ایجاد نکند، اما بعضی از جهش‌ها خطرناک است.

او افزود: در حال حاضر ۱۹۹۰ بیمار در بیمارستان‌های تهران بستری و از این تعداد ۷۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند  ودر شبانه روز گذشته تعداد ۳۵۰ بیمار در بیمارستان‌های تهران بستری شده اند که ۱۱۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

زالی بیان کرد: در شبانه روز گذشته تعداد ۲۹ نفر از شهروندان تهرانی به دلیل بیماری کرونا فوت کرده اند. براساس نتایج آزمایشگاهی و‌توالی یابی انجام گرفته تعداد ۹ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونای انگلیسی در تهران جان خودشان را از دست می‌دهند.

او گفت:هنوز تحقیقات و آزمایش‌ها وجود ویروس کرونای ایران را ثابت نکرده است اما به طور کلی ویروس‌ها در حال تغییرات و دگرگونی‌های مختلفی در هر جامعه‌ای هستند و باید مراقب بود.