به گزارش پایگاه خبری نشان :

تخم مرغ‌ها خوشمزه و بسیار پرکاربردند ومی‌توان آن‌ها را به روش‌های مختلف طبخ و با دیگر غذا‌های سالم مانند سبزیجات ترکیب کرد.

جوشاندن

تخم مرغ‌ها در پوسته‌های خود در یک قابلمه آب جوش به مدت ۶ تا ۱۰ دقیقه به طور کامل پخته می‌شوند، زمان پخت آن ها، بستگی به این دارد که بخواهید چقدر زرده تخم‌مرغ‌تان بپزد. هرچه مدت بیشتری آن‌ها را بپزید، زرده سفت‌تر می‌شود.

آب‌پز شده

تخم‌مرغ‌های آب‌پز شده در آب کمی سردتر پخته می‌شوند. آن‌ها در یک قابلمه آب بین ۷۱-۸۲ درجه سانتی‌گراد شکسته و به مدت ۵/۲ تا ۳ دقیقه پخته می‌شوند.

سرخ شده یا نیمرو

تخم‌مرغ‌های سرخ شده در یک ماهیتابه داغ که شامل یک لایه نازک از چربی مخصوص پخت و پز است، شکسته می‌شوند. می‌توانید در حالی که زرده تخم مرغ رو به بالا قرار گرفته آن را بپزید یا هر دو طرف را سرخ کنید.

مخلوط شده

تخم مرغ‌ها در یک کاسه مخلوط می‌شوند و سپس درون یک ماهیتابه داغ ریخته و روی حرارت ملایم هم زده می‌شوند تا جا بیفتند.

املت

برای تهیه یک املت، تخم مرغ‌ها را هم می‌زنند و به آرامی روی حرارت ملایم می‌پزند تا سفت شوند. برخلاف تخم مرغ مخلوط شده، برای تهیه املت، تخم مرغ‌ها را در کاسه جداگانه هم نمی‌زنند بلکه این کار را در ماهیتابه انجام می‌دهند.

نکته

پروتئین موجود در تخم مرغ خام می‌تواند در قابلیت دسترسی به ریزمغذی بیوتین تداخل ایجاد کند. تخم مرغ منبع خوبی از بیوتین است که ماده مغذی مهمی است که در متابولیسم چربی و قند استفاده می‌شود. همچنین به عنوان ویتامین B یا ویتامین H شناخته می‌شود. در تخم‌مرغ‌های خام، پروتئینی در سفیده به نام آویدین به بیوتین متصل می‌شود و آن را برای بدن شما غیرقابل دسترس می‌کند؛ اما زمانی که تخم مرغ‌ها پخته می‌شود، گرما باعث ایجاد تغییرات ساختاری در آویدین می‌شود و اثرگذاری آن را در اتصال به بیوتین کاهش می‌دهد. این کار، جذب بیوتین را آسان می‌کند.