به گزارش پایگاه خبری نشان :

یک قاشق چای خوری گلاب را با یک قاشق چای خوری شیر ترکیب کنید. یک توپ پنبه را به این محلول آغشته کنید. به نواحی دور چشم بزنید و بگذارید 10 دققیه بماند. سپس با آب خنک بشویید. روزانه اگر این کار را انجام دهید پف و تیرگی و خستگی زیر چشم را بهبود می بخشد.

شیر حاوی مقدار زیادی از انواع ویتامین مانند A، D، B6، B12 و بیوتین است که همگی این مواد، نقش بسیار موثری در ترمیم و بازسازی سلول‌ها و بافت‌های پوست و جوان‌سازی آن دارند. این ماده، هم‌چنین حاوی مقدار زیادی مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم است که این مواد نیز نقش درخشنده و روشن‌کنندگی و محافظت از پوست را در برابر رادیکال‌های آزاد به عهده دارند. استفاده از شیر، به طور کلی، پوستی شفاف، درخشنده، نرم و لطیف و جوان را به شما هدیه می‌دهد.

خواص جالب گلاب

خواص گلاب، خاصیت خنک‌کنندگی و آرامش‌بخش بودن آن است. این ماده، به راحتی التهاب‌ها و دردهای پوستی را آرام و بهبود آن‌ها را نیز سریع‌تر می‌کند. یکی دیگر از خواص بسیار کاربردی آن برای پوست، این است که این ماده با تنظیم اسیدیته (PH) پوست، تعادل را برای آن به ارمغان می‌آورد و از جوش زدن و ترشح چربی بیش از حد، جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، گلاب یکی از آب‌رسان‌های قوی به شمار می‌آید و درمان مناسبی برای خشکی پوست است. التیام‌بخش بودن آن، سبب می‌شود تا درمان مناسبی برای انواع ناراحتی‌های پوستی، مانند اگزما و التهاب باشد. این ماده را می‌توانید به عنوان یک پاک‌کننده قوی برای پاک کردن پوست خود از آلودگی‌ها و آرایش، استفاده کنید. از مهم‌ترین نکات مثبت درباره گلاب، می‌توان به این اشاره کرد که شما می‌توانید آن را تقریبا به هر نوع ماسک خانگی‌ اضافه کنید و از خواص بی‌نظیر آن بهرمند شوید.

ترکیب این دو ماده برای صورت و تیرگی و پف زیر چشم بسیار موثر است.

 قبل از استفاده از هر نوع ماسکی، مقدار کمی از آن را روی پوست دست خود بزنید و پس از گذشته ۲۰ دقیقه، آن را بشویید. اگر هیچ گونه علائم آلرژیکی مانند قرمزی، التهاب، سوزش، خارش و … را مشاهده نکردید، می‌توانید از ماسک روی صورت خود استفاده کنید. دقت داشته باشید که اگر به گلاب یا شیر حساسیت دارید، این نوع ماسک‌ها، اصلا مناسب استفاده شما نیستند