به گزارش پایگاه خبری نشان :

سیدحمید پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به این سوال که آیا سال آینده قیمت بنزین افزایش خواهد کرد، گفت: سال آینده هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

قیمت بنزین از ۲۴ آبان سال ۹۸ افزایش پیدا کرد و سهمیه‌بندی انجام شد.از آن زمان قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای هزار و ۵۰۰ تومان، بنزین آزاد ۳ هزار تومان و بنزین سوپر نیز ۳ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

قیمت بنزین تا پایان دولت روحانی تغییر نمی کند

در بودجه سال آینده برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد تغییر در نحوه سهمیه‌بندی بنزین و اختصاص آن به خانوارها خبر داده بودند.در این پیشنهاد سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو اختصاص پیدا می‌کرد و هدف از آن گسترش عدالت اعلام شده بود.پیشنهاد بر این اساس بود که از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۰ به هر خانوار مشمول دریافت یارانه فاقد خودرو، به ازای هر نفر، ۱۵ لیتر در ماه سهمیه بنزین یارانه‌ای اختصاص یابد. همچنین به خانوارهای دارای خودرو که تعداد اعضای آن بیشتر از چهار نفر باشد، به ازای هر نفر بیشتر، ۱۵ لیتر در ماه سهمیه بنزین یارانه‌ای تعلق گیرد.

اما امروز معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه پس از ابلاغ قانون بودجه 1400 اعلام کرد قیمت بنزین در سال آینده برای سهیمه 1500 تومان است و عرضه آن به صورت غیر سهمیه ای 3 هزار تومان خواهد بود. بنابراین قیمت بنزین حداقل تا پایان دولت روحانی تغییر نمی کند