به گزارش پایگاه خبری نشان :

مجتبی عالی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با بیان اینکه خرید تضمینی دام راهی برای کوتاه کردن دست دلالان و واسطه هاست، اظهار کرد: بنابر برنامه ریزی دولت، طی ماه های اخیر خرید تضمینی دام سنگین آغاز شده است، دولت در نظر دارد که خرید تضمینی دام سبک هم شروع کند.

وی نرخ منطقی هر کیلو گوشت گوساله را ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان و گوشت گوسفند را ۱۱۰ هزار تومان اعلام کرد.

عالی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به مشکلات ساختار توزیع، دلالان و واسطه ها قیمت را بشدت افزایش می دهند تا بتوانند سودهای هنگفتی را به جیب بزنند، درحالیکه با مدیریت دولت نباید التهابی در بازار داشته باشیم‌.

 مدیر عامل اتحادیه دامداران درباره آینده بازار گوشت بیان کرد: با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری، نه تنها در ایام عید بلکه در ماه رمضان هم نوسانی در بازار نخواهیم داشت.

وی در پایان  با اشاره به اینکه گرانی گوشت و دام زنده ارتباطی به دامدار ندارد، تصریح کرد: با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری، کمبودی در عرضه نداریم و تنها سودجویی و دلال بازی منجر به اختلاف ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت گوشت از دامداری تا بازار شده است که تشکل‌ها با عرضه مستقیم گوشت از تولید کننده در بازار به دنبال کاهش اختلاف قیمت‌ها هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان