به گزارش پایگاه خبری نشان :

واحدهای ۵۰متری در تهران واحدهای کوچک و نقلی‌ هستند که عموما یک خواب داشته و در مناطق جنوبی تعداد آن‌ها بیشتر است؛ برای مثال منطقه۱۰ یکی از مناطقی است که واحدهای ۵۰متری زیادی در آن معامله می‌شود. قیمت مسکن برای این واحدها نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که محله‌ای که واحد در آن استقرار یافته یکی از مهم‌ترین این عوامل است و سن، مواد و مصالح به کار رفته در واحد، طبقه، امکانات ساختمان، نور و... از دیگر عوامل موثر در تعیین قیمت این واحدها به شمار می‌آید.

در بهمن ماه۹۹ نیز واحدهای زیادی با این متراژ در تهران معامله شد و تقریبا بیش از یک چهارم معاملات به واحدهایی با این متراژ اختصاص داشته است. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت برخی از واحدهای ۵۰متری که طی بهمن ماه۹۹ در تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی بهمن ماه (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌ واحدهای ۵۰متری است که در بهمن ماه۹۹ در تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین قیمت مسکن در محله‌‌ یادشده نیست

جردن یکی از محله‌های تهران در منطقه۳ است؛ واحدی ۴۹متری و ۲۴سال ساخت در این محله با قیمت ۲میلیارد و ۶۴۵هزار تومان به فروش رفت. واحدی ۵۱متری و ۱۵ساله در محله دخانیات نیز ۱۵میلیون تومان در هر متر مربع قیمت داشت.

k2BG4p2c2CeD

یک دستگاه آپارتمان ۵۱متری و ۲۸سال ساخت در سلسبیل شمالی متری ۱۸میلیون و ۶۹۴هزار تومان، واحدی ۵۰متری و ۱۵سال ساخت در هفت چنار متری ۱۶میلیون و ۴۹۵هزار تومان، یک خانه ۴۸متری و ۱۰ساله در وحیدیه متری ۲۶میلیون و ۸۸۱هزار تومان و واحدی ۴۶متری و ۱۹ساله در خواجه نظام‌الملک متری ۱۷میلیون و ۶۰۸هزار تومان معامله شد.

قیمت مسکن جهت معامله یک دستگاه آپارتمان ۵۴متری و ۲۰ساله در کارون شمالی یک میلیارد و ۸۰میلیون تومان بوده است؛ همچنین برای خرید یک خانه ۵۲متری و ۱۸سال ساخت در عباس آباد یک میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان هزینه پرداخت شد.