به گزارش پایگاه خبری نشان :

ترس و وحشت زبانش را قفل کرده بود. نمی‌توانست آنچه بر او گذشته بود را به درستی بازگو کند. او اسیر زورگیران خشنی شده بود که با تهدید و توسل به زور، طلاهایش را از سر و گردنش کشیده و دزدیده بودند. زن جوان در حال قدم زدن در یکی از خیابان‌های خلوت در محدوده احمدآباد مشهد، اسیر زورگیران شده بود و برای شکایت از این زورگیران خشن به پلیس آگاهی هدایت شده بود.

زن جوان در توضیح جزئیات این سرقت خشن به کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی، گفت که هنگام پیاده‌روی مردی جوان جلویلو را گرفته و با تهدید چاقو، طلاهایش را ربوده و متواری شده‌است.

احتمال تکرار این جرم از سوی متهم، منجر به صدور دستور تخصصی از سوی سرهنگ جواد شفیع‌زاده، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی شد.

 

ورود کارآگاهان به پرونده

این عملیات در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با سرقت‌های خیابانی، در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران با توجه به اظهارات مال‌باخته در پرونده سرقت طلا، به سرنخ‌هایی دست یافتند که در گره‌گشایی از پرونده مؤثر بود. کارآگاهان مبارزه با سرقت‌های خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی، در بررسی‌های اولیه خود موفق به ردزنی متهم اصلی این پرونده شدند. در ادامه پس از شناسایی هویت فرد زورگیر، تحقیقاتی جامع به منظور شناسایی محل اختفای این فرد آغاز شد. کارآگاهان پس از کنترل و مراقبت‌های پوششی، توانستند متهم را در اقدامی غافل گیرانه در یکی از خیابان‌های مشهد دستگیر کنند.

با انتقال متهم به پلیس آگاهی، بازجویی‌های تخصصی از متهم آغاز شد. هر چند متهم به سرقت‌های خشن مدعی بود که بی‌گناه است، اما شواهد و ادله موجود در پرونده و رویارویی زن جوان با متهم، ادعا‌های او را باطل کرد.

 

اعتراف به ۸ فقره سرقت

متهم با توجه به شواهد موجود لب به اعتراف گشود و سرقت از زن جوان را پذیرفت، اما اینکه این فرد تنها مرتکب یک سرقت شده باشد، چندان مورد قبول کارآگاهان مبارزه با سرقت‌های خشن پلیس آگاهی استان نبود. متهم در ادامه با توجه به بازجویی‌های تخصصی به ۸ فقره زورگیری خیابانی دیگر نیز اعتراف کرد.

به گفته رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی، تحقیقات درباره شناسایی مال‌باختگان آغاز شده است. سرهنگ شفیع‌زاده ادامه داد: متهم با معرفی مالخر اموال مسروقه که همه لوازم سرقتی را از این فرد به بهای کمی می‌خریده، زمینه دستگیری این متهم را نیز فراهم کرد.

وی ادامه داد: هم‌زمان با دستگیری مال‌خر، به دستور مقام قضایی، تحقیقات در این باره ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی از شهروندان به خصوص بانوان خواست تا هنگام پیاده‌روی و تردد در خیابان، کالا‌های ارزشمندی همچون طلا را با خود همراه نکنند و حداقل این زیورآلات را در معرض دید افراد قرار ندهند، تا اسیر زورگیران و شیادان نشوند.