به گزارش پایگاه خبری نشان :

سرپرست مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران (ویژه زندان) در تشریح این خبر گفت: براساس اعلام معاون ارجاعی در امور زندان زنان شورای حل اختلاف تهران، زنی که به جرم مشارکت در قتل عمدی همسر خود از تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ به مدت قریب ۱۰ سال در حبس به سر می‌برد و حکم قصاص او صادر شده بود از مرگ نجات یافت.

وی تصریح کرد: این زن پس از برگزاری جلسه‌های متعدد دادگاه در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۹۲ به موجب حکم صادره از شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص نفس محکوم شد و این حکم در شعبه ۶ دیوان عالی کشور تأیید شد.

سرپرست مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران تصریح کرد: اعضای شورای حل اختلاف با استعانت از خداوند و تلاش‌های بسیار قاضی و اعضای شعبه شماره ۳۰۴۷مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران مستقر در زندان زنان شهرری و انجام نشست‌های متعدد با اولیای دم برای گذشت از قصاص و مصالحه اقدام کردند که در نتیجه با جلب رضایت از اولیای دم و گذشت ایشان از حقوق شرعی و قانونی خود، مددجو پس از ۱۰ سال از چوبه دار رهایی یافت.

وی گفت: در این پرونده به‌دلیل اینکه اولیای دم فوت کرده و حق قصاص به ورثه وی به ارث رسیده و تعداد اولیای دم به یکباره افزایش یافته بود کار جلب رضایت با مشکل برخورد کرد. با توجه به گذشت تعدادی از اولیای دم، ۳ نفر از ایشان خواهان اجرای حکم قصاص بودند که در نتیجه در تیر سال ۱۳۹۷ پرونده از سوی دادسرای ناحیه ۲۷ برای استیذان به دادستانی ارسال شد.

قربانیان خاطرنشان کرد: پرونده مزبور، پیچیدگی‌های زیادی داشت که اعضای شورای حل اختلاف با تلاش و پیگیری‌های مداوم رضایت اولیای دم را جلب کردند؛ این پرونده نمونه‌ای از خدمات خالصانه و تأثیر مثبت عملکرد شورای حل اختلاف برای گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.