به گزارش پایگاه خبری نشان :

 اهالی یکی از محله های شهر زیبا پس از شنیدن صدای جیغ بلند دختر نوجوان به خیابان اصلی آمدند، مردم در لحظه اول با صحنه هولناکی مواجه شدند؛ جسد خونین دختر 15 ساله روی سطح آسفالت خیابان افتاده بود.

پشت پرده خودکشی دختر 15 ساله در تهران

آخرین سه شنبه سال 99 پریسا در تدارک برنامه های بله برون خود با میثم 19 ساله بود که در یک لحظه با مخالفت برادر های خود به دلیل اعتیاد میثم مواجه شد، پریسا 15 ساله که مطیع تصمیم گرفته شده، بود از ترسش هیچ اعتراضی به خانواده خود نکرد.

میثم، متولد سال 81 که عاشق دختر نوجوان شده بود، بازی کثیفی را شروع کرد. پسر جوان با داشتن فیلم خصوصی از پریسا هنگامی که با او در ارتباط بود، اقدام به تهدید پخش کردن فیلم دختر 15 ساله در فضای مجازی کرد، و دختر نوجوان را تحت فشار قرار داد.

نو عروس 15 ساله خودکشی کرد

در شرایطی که پریسا رابطه  با میثم را انکار می‌کرد، موضوع فیلم مستهجن را در با خانواده اش در میان گذاشت، دقیقا همان جا بود  که فکر خودکشی هم کم کم  در ذهنش پر رنگ تر می شد.

شامگاه چهارشنبه 27 اسفند ماه سال گذشته پریسا 15 ساله پس از جر و بحث شدید با خانواده اش به دلیل مخالفت با ازدواج و تهدید شدن به پخش شدن فیلم عریانش توسط پسر شیطان صفت در فضای مجازی، نیمه شب از طبقه چهارم خانه پدری، خودش را به پایین پرتاب  کرد و به کام مرگ فرو رفت.

پس از خودکشی پریسا در شهر زیبا، اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد. همین کافی بود  که پرستاران بخش اهدای عضو  بیمارستان سخت گریه کنند.

یک ماه بعد میثم با مراجه به پلیس تهران شکایتی را علیه برادران پریسا به دلیل تهدید به مرگ شدنش تنظیم کرد.

در صورت مخالفت خانواده با انتخاب ما برای ازدواج چه کنیم؟

یک مشاور گفت: این روزها ممکن است برای بسیاری از جوانان پیش بیاید که فردی را برای ازدواج بپسندند و مناسب ببینند، اما خانواده‌ها با انتخاب‌شان مخالفت کنند. این موضوع چند دلیل دارد؛ از جمله اینکه والدین همیشه تصور می‌کنند که خودشان می‌توانند انتخاب بهتری برای فرزندانشان داشته باشند.

یک مشاور گفت: این روزها ممکن است برای بسیاری از جوانان پیش بیاید که فردی را برای ازدواج بپسندند و مناسب ببینند، اما خانواده‌ها با انتخاب‌شان مخالفت کنند. این موضوع چند دلیل دارد؛ از جمله اینکه والدین همیشه تصور می‌کنند که خودشان می‌توانند انتخاب بهتری برای فرزندانشان داشته باشند.

 دکتر آناهیتا خدابخش کولایی افزود: گاهی اوقات بدون این که طرف مقابل را ببینند چنین طرز فکری دارند. این موضوع در بین خانواده های ایرانی زیاد دیده می شود و در فرهنگ ما ریشه دارد.

وی در ادامه گفت: پدر و مادرها تصور می‌کنند فرزندشان به بلوغ فکری و عقلانیت کافی نرسیده است تا بتواند شخص مناسبی را برای ازدواج انتخاب کند.

این مشاور با بیان اینکه خانواده‌ها مخالفت خود با ازدواج فرزندانشان را به شکل‌های مختلف نشان می‌دهند،اظهارکرد: برخی از خانواده‌ها از همان وهله نخست نسبت به انتخاب فرزندشان و حتی حرف زدن در این زمینه واکنش نشان می‌دهند. برخی دیگر در ابتدا مخالفت‌شان را نشان نمی‌دهند، اما پس از دیدن دختر یا پسر با قصد و نیت طوری حرکت می‌کنند که مخالفت‌شان را اعلام کنند. بعضی وقت‌ها خانواده‌ها افرادی را در بین خانواده یا فامیل برای فرزندشان پسندیده‌اند و به همین دلیل با انتخاب او مخالفت می‌کنند.

خدابخش کولایی اضافه کرد: واکنش دیگر والدین این است که حرفی می‌زنند که جوان را بر سر دوراهی قرار می دهد. به طور مثال می گویند:«خودت انتخاب کردی. میل خودت است.ما نظری نداریم.» بدین ترتیب به طور ضمنی به او می‌گویند که «ما با این قضیه مخالف هستیم و اگر اتفاقی افتاد به ما ربطی ندارد.» در نتیجه جوان در بن بست قرار می‌گیرد و نمی‌داند به کدام سمت برود.

جوان‌ها برای کاهش مخالفت‌ها چه کار کنند؟

وی با اشاره به راهکار‌هایی برای حل مسئله مخالفت والدین گفت: اگر جوانان می‌دانند امکان صحبت با والدینشان وجود دارد، با آنها مشورت کنند. با لجبازی و قهر کاری پیش نمی‌رود. بهتر است درباره شخص مورد نظرشان به والدین اطلاعاتی دهند و آنان را تشویق کنند که فرد را ببینند. دیده‌ها با شنیده‌ها متفاوت است. ممکن است از فردی یک تصور کلی وجود داشته باشد اما زمانی که او را می‌بینند شرایط متفاوت می‌شود.

واسطه انتخاب کنید

این مشاور در ادامه اظهار کرد:‌ در صورتی که فرزندان می‌دانند بزرگتری در فامیل وجود دارد که به والدین نزدیک است و پدر و مادر به نظراتش اهمیت می‌دهند، می‌توانند از نظر مشورتی او کمک بگیرید. در غیر این صورت توصیه می‌شود نزد مشاور بروند.

دلایل منطقی را بپذیرید

وی تصریح کرد:‌ بعضی وقت‌ها خانواده‌ها به عمد با انتخاب فرزندشان مخالفت نمی‌کنند و نظرشان منطقی است. اگر والدین ایراداتی می‌بینند شرایطی را به وجود آورند که جوان خودش این موضوع را حس کند. واقعیت این است که آدم ها از افراد غریبه بیشتر حرف شنوی دارند. مهم است که خانواده بدون غرض ورزی مخالفت شان را ابراز کنند. ابتدا فرد مورد نظر را بشناسند سپس با دلایل منطقی مخالفت‌شان را اعلام کنند.

بدون رضایت خانواده ازدواج نکنید

خدابخش کولایی توصیه کرد: در خانواده‌های ایرانی ازدواج بدون رضایت خانواده انجام نشود و حداقل یک رضایت نسبی وجود داشته باشد. با وجود حرکت جامعه ایرانی به سمت مدرنیزه شدن، ذات پنهان خانواده‌ها هنوز گسترده است و دختر یا پسری که بدون رضایت والدیم همسر وارد خانواده‌ای می شوند، متاسفانه از نظر آن خانواده مطرود هستند. عروس‌ها زیر نگاه تند و تیز مادر شوهر و خواهر شوهر قرار دارند و ممکن است نگاه تحقیر آمیزی به داماد شود