به گزارش پایگاه خبری نشان :

بازار مسکن به دلیل افزایش نرخ در چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است؛ اما نکته قابل توجه آن است که به دلیل وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و البته با شیوع ویروس کرونا شاهد رکود نسبی در بازار مسکن در چند وقت اخیر بودیم.

به دلیل افزایش نرخ مسکن، بسیاری از خریداران حال حاضر در این بازار خریداران مصرفی هستند. اما برخی از افراد برای سرمایه‌گذاری با نقدینگی خودشان و البته کسب درآمد، به سمت بازار مسکن می‌روند.

منطقه غرب تهران به دلایل مختلف همچون امکانات رفاهی موجود در آن منطقه، یکی از مناطق پرطرفدار برای خریداران و فروشندگان بازار مسکن است.

با توجه به افزایش چشم‌گیر قیمت خرید خانه در شمال تهران، بسیاری از افراد برای خرید خانه به سمت غرب تهران می‌روند.

asP5A68ThAVK

با توجه به داده‌های دریافتی از سایت دیوار، قیمت خرید مسکن در غرب تهران در چند سال گذشته افزایش داشته و برخی از مناطق به دلیل تراکم جمعیت پایین‌تر قیمت بالاتری را نسبت به سایر مناطق دارند. منطقه مرزدارن در غرب تهران، با متوسط قیمت متری ۵۳ میلیون تومان گران‌ترین محله در بین مناطق غرب تهران دارد. در مقابل منطقه تهرانسر با متوسط قیمت ۲۴ میلیون تومان برای هر متر مربع، کم‌ترین قیمت فروش مسکن را دارد.

همچنین محله پونک، با نرخ متوسط ۴۵ میلیون تومان در رتبه دوم گران‌ترین منطقه برای خرید مسکن در بین مناطق غرب تهران قرار دارد.

نکته قابل توجه اختلاف قیمت بین سه منطقه جنت‌آباد است. جنت‌آباد جنوبی شاید به دلیل دسترسی بهتر به وسایل نقلیه عمومی، متوسط قیمت هر متر مسکن ۴۳ میلیون تومان را دارد، اما جنت‌آباد شمالی با متوسط قیمت ۳۹ میلیون تومان برای هر متر خانه ارزان‌تر از دیگر محله‌های جنت‌آباد است.