به گزارش پایگاه خبری نشان :

معمولا قیمت نهایی‌ آپارتمان‌های نقلی به علت متراژ پایین، پایین‌تر از سایر واحدهاست و بسیاری برای اینکه بتوانند در محله مورد نظر خود مسکن تهیه کنند، این واحدها را انتخاب می‌کنند. قیمت هر یک از واحدهای نقلی باتوجه به فاکتورهایی مانند متراژ، سن، محله، کوچه، خیابان، نور، تعداد واحدهای هر طبقه، امکانات، مواد مورد استفاده در بنا، سازنده و... متفاوت خواهد بود؛ در ادامه این گزارش به بررسی قیمت برخی از واحدهای نقلی که در آژانس‌های املاک تهران فایل شده است، خواهیم پرداخت.

در ابتدا لازم به ذکر است قیمت‌هایی که در ادامه می‌آید تنها یک نمونه از آپارتمان‌هایی است که در این محله‌ها به فروش گذاشته شده است؛ بنابراین میانگین قیمت مسکن در این محله‌ها را مشخص نمی‌کند؛ قیمت مسکن در هر محله باتوجه به عوامل یادشده متفاوت است و اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد.

0prmgYzXkl4V

قیمت خانه‌ های نقلی در شرق تهران

شرق تهران از مناطقی است که می‌توان واحدهای متفاوت با قیمت و متراژ‌های گوناگون در آن دید و تقریبا واحدهای بسیار ارزان و یا بسیار گران را در خود جای داده است. تهرانپارس، مجیدیه، نارمک، پیروزی، نیروهوایی، نظام‌آباد، سبلان و... جز معروف‌ترین محله‌های این منطقه محسوب می‌شود؛ واحدی 55متری و 14سال ساخت در پیروزی متری 20میلیون تومان، یک خانه 35متری و 5سال ساخت در مجیدیه متری 21میلیون تومان و خانه‌ای 40متری و 6سال ساخت در نارمک متری 29میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

 

قیمت مسکن در سایر محله‌های این منطقه نیز متفاوت است و تقریبا از متری 15 تا 20میلیون تومان شروع شده و در برخی از محله‌ها به 60میلیون تومان هم می‌رسد؛ بنابراین برای اطلاع از قیمت مسکن در سایر محله‌ها، باید محله و عوامل موثر در تعیین قیمت مسکن را مد نظر قرار داد.

خانه‌ های نوساز غرب تهران

قیمت مسکن در غرب تهران کمی بالاتر از شرق است و برخی از واحدهای غربی قیمتی برابر با بعضی از واحدهای شمالی دارد؛ محله‌هایی مثل مرزداران، گیشا، پونک، شهرک هما و... از محله‌های کمی گران‌تر در این منطقه به حساب می‌آید؛ برای مثال قیمت واحدهای مرزداران تا متری 70میلیون تومان هم می‌رسد و یا در بین معاملات و فایل‌های گیشا، آپارتمان‌هایی با قیمت نزدیک به 100میلیون تومان در هر متر مربع هم دیده می‌شود.

یک دستگاه آپارتمان 50متری و 11ساله در پونک متری 40میلیون تومان، یک آپارتمان 60متری در صادقیه متری 30میلیون تومان و واحدی 60متری و 15سال ساخت در جنت آباد با قیمت 34میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد.

واحدهای نقلی در مرکز تهران چند؟

واحدهای مرکز تهران معمولا قیمتی بالاتر از متوسط قیمت مسکن در تهران دارد و به طور کل می‌توان گفت: متوسط قیمت مسکن در مناطق مرکزی تهران، از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است؛ قیمت مسکن در این محله هم به عوامل مختلفی بستگی دارد و در برخی از محله‌ها و برای بعضی از واحدهای لوکس به متری 80 الی 90میلیون تومان هم می‌رسد.

امیرآباد یکی از محله‌های این منطقه از تهران است که واحدهای آن تا 70میلیون تومان در هر متر مربع هم قیمت‌گذاری می‌شود؛ یک دستگاه آپارتمان 62متری و 16سال ساخت در این محله متری 41میلیون تومان قیمت‌گذاری شد؛ همچنین برای خرید یک خانه 60متری و 14ساله در یوسف آباد باید 49میلیون تومان در هر متر مربع و جهت معامله واحدی 51متری و 6سال ساخت در فاطمی باید 43میلیون تومان در هر متر مربع هزینه پرداخت کرد.

واحدهای نقلی در جنوب تهران

قیمت مسکن در جنوب تهران از سایر مناطق پایین‌تر بوده و ارزان‌ترین واحدهای تهران، در جنوب این شهر جای گرفته است؛ واحدهای جنوبی تقریبا از متری 10میلیون تومان شروع شده و تا متری 35 و یا نهایتا 40میلیون تومان می‌رسد که این موضوع هم به محله بستگی دارد؛ برای مثال در برخی از محله‌ها، حداکثر قیمت مسکن، 15میلیون تومان در هر متر مربع است.

یک دستگاه آپارتمان 47متری و 20سال ساخت در منیریه متری 21میلیون تومان قیمت‌گذاری شد؛ نازی آباد از محله‌های گران قیمت در جنوب تهران محسوب می‌شود که واحدها در آن تا متری 35میلیون تومان هم قیمت می‌خورد؛ واحدی 56متری و 8ساله در این محله متری 25میلیون تومان و یک خانه 50متری و 13سال ساخت در مولوی متری 12میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است؛ گفتنی است که غالب واحدهای جنوبی تهران، واحدهای نقلی بوده و خرید و یا اجاره یک خانه نقلی در جنوب تهران به علت بالا بودن تعداد واحدهای نقلی در این منطقه راحت‌تر است.

واحدهای نقلی در شمال تهران

هر چند در بین واحدهای متراژ بالای شمال تهران، واحدهای نقلی، آنچنان جایی ندارد اما با کمی جست‌وجو می‌توان در محله‌های شمالی هم واحدی نقلی مناسبی پیدا کرد؛ قیمت مسکن در شمال تهران بسیار بالاست و برخی مشاوران املاک می‌گویند: واحدهای شمالی تا متری 150میلیون تومان هم قیمت‌گذاری می‌شود؛ البته در بین معاملات واحدی با این قیمت کمتر دیده می‌شود؛ اما واحدهایی که قیمتی بین 60 تا 100میلیون تومان در هر متر مربع دارد، سهم قابل توجهی از معاملات این منطقه را به خود اختصاص می‌دهد.

یکی از محله‌های معروف شمال تهران فرمانیه است؛ این محله واحدهای لوکس زیادی دارد؛ قیمت یک واحد آپارتمان نقلی 54متری و 7سال ساخت در فرمانیه 65میلیون تومان در هر متر مربع اعلام شد؛ همچنین یک دستگاه آپارتمان 58متری و 18ساله در نیاوران با قیمت 59میلیون تومان در هر متر مربع قیمت‌گذاری شد.