به گزارش پایگاه خبری نشان :

سارق آشنا برای اینکه در ساختمان محل سرقت بی آبرویی نشود اموال سرقتی را به جلوی در خانه صاحبخانه بازگرداند.

سرهنگ کارآگاه "علی کنجوریان" رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران گفت: 6 فروردین ماه پرونده ای با موضوع سرقت از منزل در کلانتری 157 مسعودیه تشکیل و برای کشف جرم و پی جویی سرقت در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت که از شاکی پیرامون موضوع مطروحه تحقیق اظهار داشت: حدود ساعت 18 روز 5 فروردین ماه منزل را ترک و پس از مراجعت در ساعت یک بامداد روز بعد متوجه شدم در واحد باز گردیده و سارق یا سارقان با ورود به داخل واحد اقدام به سرقت و خروج مقادیری اموال از قبیل وجه نقد، طلاجات و لوازم تزئینی به ارزش تقریبی 4 میلیارد ریال کرده و از محل متواری شده اند.

سرقت میلیاردی از خانه آشنا

وی عنوان کرد: با وصول پرونده تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه برای شناسایی سارق یا سارقان، کشف اموال و دستیابی به نتیجه مطلوب و کشف حقیقت، موضوع را بصورت ویژه در دستور کار خود قرار داده که در این راستا با هماهنگی های صورت گرفته جهت بررسی صحنه جرم راهی محل وقوع سرقت می شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی حین انجام تحقیقات محلی و میدانی متوجه می شوند ساختمان چهار طبقه تک واحدی و فاقد سیستم دوربین مداربسته بوده و اهالی ساکن در ساختمان همگی از اقوام شاکی می باشند که بعضا دارای ارتباط خانوادگی با شاکی و گاها به منزل او نیز تردد می کنند و همچنین برابر مشاهدات صورت گرفته مشخص شد سرقت کاملا غیر حرفه ای برنامه ریزی شده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی ابراز داشت: با عنایت به اینکه اموال مسروقه در محلی امن نگهداری می شده لذا ظن کارآگاهان به آن رسید که سارق یا سارقان از محل نگهداری طلاها مطلع و با اطلاع از نبود صاحبخانه در منزل، در فرصتی مناسب و به راحتی اقدام به سرقت و خروج اموال نموده اند.

وی ادامه داد: با تجمیع تمامی موارد و مشاهدات میدانی و اینکه تعداد معدودی از اقوام ساکن در ساختمان از وجود طلاها مطلع بوده اند داخلی بودن سرقت محتمل و این نکته برای کارآگاهان مسجل شد.

سرهنگ کنجوریان افزود: در اقدامی پیشدستانه و برای کشف حقیقت ضروری بود که با تک تک اعضاء ساکن در ساختمان بصورت چهره به چهره صحبت شود که با حضور در ساختمان، اهالی ساختمان در محوطه پارکینگ دعوت و ضمن گفت و گو با آنان اعلام شد که داخلی بودن سرقت برای پلیس مسجل است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه شاکی طی تماس تلفنی اظهار کرد که شخص سارق کلیه اموال مسروقه را در داخل نایلونی مشکی رنگ جلوی در واحد وی گذاشته است، اضافه کرد: شاکی برای حفظ آبروی خانوادگی و جلوگیری از ایجاد جو بدبینی در ساختمان، از شکایت خود منصرف و خواستار مختومه شدن پرونده را کرد