به گزارش پایگاه خبری نشان :

«کامیون روی خط آهن در یکی از مناطق توکیو متوقف شده و قطار مسافربری در حال نزدیک شدن به آن است. ۲ مرد ایرانی با دیدن این صحنه به کمک راننده کامیون وحشتزده می‌روند و در نهایت موفق می‌شوند ثانیه‌هایی قبل از رسیدن قطار، کامیون را از روی خط آهن عبور دهند.» این خلاصه‌ای از فیلم‌ دوربین‌های مداربسته است که از چند روز قبل در شبکه‌های اجتماعی ژاپن در حال دست‌به‌دست شدن است. فیلمی که باعث شد نام ۲ مرد ایرانی به ‌عنوان فرشته نجات راننده کامیون و مسافران قطار در رسانه‌های ژاپن منتشر شود و آنها میهمان ویژه یکی از برنامه‌های تلویزیونی این کشور شوند.

dbKOTjbp4Hjn

به گزارش برنامه تلویزیونی ژاپن۲۴، این اتفاق شامگاه دوازدهم‌ ماه ژوئن، ۲۲ خرداد امسال رخ داد. آن شب ۲ مرد ایرانی به نام‌های محمد زمانی و آقای جباری به قصد خرید سوار بر ماشین خود در حال رانندگی بودند که در گذرگاه راه‌آهن در یکی از مناطق مسکونی در منطقه فوسا در شهر توکیو با صحنه‌ای خطرناک روبه‌رو شدند.

محمد زمانی می‌گوید: ما دیدیم که یک کامیون با چراغ چشمک‌زن و مانع فلزی که روی راه‌آهن نصب شده برخورد و گیر کرده است. به‌خاطر برخورد کامیون، مانع فلزی نمی‌توانست پایین بیاید و این در حالی بود که قطار سریع‌السیر مسافربری با سرعت زیاد به گذرگاه نزدیک می‌شد.

او ادامه می‌دهد: راننده کامیون پشت فرمان نشسته بود و هر چه تلاش می‌کرد نمی‌توانست کامیون را حرکت دهد. ماشین را پارک کردیم و به سرعت خودمان را به کامیون رساندیم. راننده کامیون وحشت کرده بود و آنقدر ترسیده بود که نمی‌دانست چه کار کند. او می‌توانست با فریاد زدن از رهگذران کمک بگیرد اما به‌خاطر این که قطار در حال نزدیک شدن بود، وحشت کرده بود و فقط تلاش می‌کرد که کامیون را جابه‌جا کند اما نمی‌توانست.

نجات در ثانیه صفر 

تصاویر دوربین‌های مداربسته گذرگاه راه‌آهن که در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده نشان می‌دهد که ۲ مرد ایرانی وقتی متوجه ماجرا می‌شوند، تلاش می‌کنند کامیون را هل داده و از روی خط آهن عبور دهند. اما وقتی به‌تنهایی موفق به انجام این کار نمی‌شوند، با فریاد از افرادی که در حال عبور از آن حوالی بودند کمک می‌خواهند. ثانیه‌هایی بعد ۲ مرد ژاپنی که متوجه ماجرا می‌شوند نیز به کمک مردان ایرانی می‌روند و همگی تلاش می‌کنند با هل دادن، کامیون را از روی خط خارج کنند. تلاش آنها درست در ثانیه آخر نتیجه می‌دهد و کامیون به حرکت می‌افتد و از روی ریل کنار می‌رود و درست در همان لحظه قطار از کنار آن عبور می‌کند و از وقوع حادثه‌ای فجیع جلوگیری می‌شود.

محمد زمانی که چند روز پس از این حادثه به دعوت تلویزیون ژاپن‌۲۴ و همراه آقای جباری به محل حادثه رفته‌اند و در مقابل دوربین اتفاقات آن شب را توضیح می‌دهند، می‌گوید: راننده کامیون از وحشت می‌لرزید. چرا که لوکوموتیوران اصلا متوجه گیر کردن کامیون روی خط آهن نشده بود و قطار بدون این که ذره‌ای از سرعتش کم شود، در ثانیه آخر از کنار کامیون عبور کرد. لحظه خطرناکی بود و معلوم نبود در صورت برخورد قطار با کامیون چه فاجعه‌ای در این منطقه مسکونی رخ دهد.

او در پایان می‌گوید: کاری که ما انجام دادیم، کاری بود که به‌ عنوان انسانی عادی و برای نجات همنوعانمان انجام دادیم و خوشحالیم که در این حادثه به کسی آسیب نرسید.