به گزارش پایگاه خبری نشان :

باشگاه خبرنگاران جوان/ به نقل از وب سایت اماراتی "الاتحاد"، تحقیقات جدید علمی نشان داده است که بین نوع تغذیه و آلزایمر ارتباط مستقیم وجود دارد؛ بنابراین، برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقل، برخی از مواد غذایی باید از رژیم غذایی روزانه حذف شوند.

مواد غذایی مانند شیرینی و نوشابه که بار‌ها فرآوری شده اند، ابتدا باید از رژیم غذایی روزانه حذف شوند؛ زیرا ممکن است باعث التهاب در مغز و آسیب به سلول‌های عصبی شوند. دانشمندان یک دانشگاه بریتانیایی رابطه بین گرفتگی عروق و خوردن غذا‌های سرشار از قند را ثابت کرده اند.

دانشمندان از دانشگاه جنوب استرالیا معتقدند که غذا‌های پرادویه و ادویه جات نیز خطرناک هستند، زیرا حاوی کپسایسین هستند که بر حافظه و فعالیت ذهنی تأثیر منفی می‌گذارد.

نتایج یک مطالعه علمی انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه ملی استرالیا نشان می‌دهد که غذا‌های سرخ شده و فست فود‌ها از جمله غذا‌هایی هستند که برای مغز ایجاد خطر می‌کنند، زیرا حاوی درصد بالایی از چربی‌های ترانس هستند که باعث کاهش فعالیت مغز می‌شوند.

نتایج یک مطالعه دیگر توسط دانشمندان چینی نشان می‌دهد که غذا‌های کنسرو شده، نمک و اسید‌های چرب اشباع، که به مقدار کافی در سوسیس، محصولات گوشتی فرآوری شده و پنیر وجود دارد، خطر قابل توجهی برای مغز به وجود می‌آورند. این غذا‌ها مسئول التهاب در مغز هستند و می‌توانند به رگ‌های خونی آسیب برسانند.