به گزارش پایگاه خبری نشان :

تسنیم/اعظم پناهی‌مهر شامگاه شنبه در دیدار با حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به زیرپوشش بودن بیش از ۱۰۰ هزار بیمار کلیوی در انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران اظهار داشت: از این تعداد ۶۰۰ نفر در سال ۱۳۹۹ عمل پیوند کلیه شده‌اند.

وی در مورد تأمین داروی مورد نیاز این بیماران گفت: مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که باید برطرف شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران با اشاره به فعالیت ۴۰ ساله این انجمن در کشور بیان کرد: این انجمن مردم‌نهاد است و تمام حمایت‌های خود را از بیماران کلیوی به واسطه کمک خیران انجام می‌دهد.

پناهی‌مهر با اشاره به نقش تسهیل گری انجمن حمایت از بیماران کلیوی ادامه داد: خدمات این انجمن محدود در درمانی و دارویی نیست بلکه این انجمن فعالیت‌های متعددی در حوزه معیشتی، ورزشی، فرهنگی و هنری نیز در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به تعامل این انجمن با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: وام قرض‌الحسنه بین پنج تا ۵۰ میلیون تومان ویژه بیماران کلیوی دهک‌های یک تا چهار در نظر گرفته شده است و دستورالعمل آن در سراسر کشور ابلاغ شده است.

پناهی‌مهر با تأکید در تلاش برای تسهیل گری در انجام عمل پیوند کلیه برای این بیماران گفت: شیوع کرونا به میزان چشمگیری عمل‌های پیوند کلیه را کاهش داده است و این ویروس مشکلات بسیاری را دو برابر دیگر افراد سالم جامعه برای بیماران کلیوی به دنبال داشته است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران گفت: بیماران کلیوی جزو بیماران خاص قرار دارند و تزریق واکسن کرونا نیز بر همین مبنا انجام و در دست اجراست.

لزوم معرفی فعالیت انجمن‌های مردم‌نهاد

حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش انجمن حمایت از بیماران کلیوی در کشور گفت: فعالیت این انجمن‌های خیریه و مردم‌نهاد نوعی کمک به حاکمیت و دولت برای ارائه خدمات هر چه بهتر به بیماران است.

وی با اشاره به این فرموده رهبر معظم انقلاب که "بیماران باید تنها رنج مریضی را تحمل کنند و نباید دغدغه تأمین منابع مالی برای درمان و اسکان و غیره داشته باشند" گفت: فعالیت انجمن‌هایی نظیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی بسیار ارزشمند و مؤثر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بر معرفی هر چه بیشتر فعالیت سازمان‌ها و انجمن‌های خیریه و مردم‌نهاد در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: باید تبلیغات در این حوزه گسترش یابد.

در استان سمنان ۳۶۳ بیمار دیالیزی و ۲۶۰ بیمار پیوند کلیه وجود دارد.