به گزارش پایگاه خبری نشان :

 بازار سهام در سومین روز معاملاتی هفته جاری با بازدهی مثبت توانست به کار خود پایان دهد. امروز شاهد روند مثبت در گروه‌هایی بودیم در هفته‌های گذشته تحرکات رضایت بخشی را نداشتند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند گزارشات مالی شرکت‌های پالایشی می‌تواند روند کلی این نماد‌ها و به طور کلی بازار را تغییر دهند. در روز‌های گذشته خبر افزایش سرمایه شستا و تایید شدن آن تاثیر مثبتی بر روی بازار گذاشته است، اما امروز «شستا» به عنوان یکی از بزرگترین نماد‌های بازار سرمایه با روند و تاثیری منفی به کار خود پایان داد.

میترا تاتاری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه امروز گفت: تقاضا در بازار امروز بر خلاف چند روز گذشته بالا بود. اما باید توجه داشت که بسیاری از سهامدارانی که با شکل‌گیری جو مثبت در بازار اقدام به خرید می‌کنند باید صبر کنند، زیرا بازار در حال حاضر بازار در وضعیت نوسانی قرار گرفته است و می‌توانند یک سهم را در قیمت‌های بهتری هم خریداری کنند. به عبارت دیگر با رفتار هیجانی در وضعیت فعلی دست به خرید سهم نزنند.

تاتاری می‌گوید: تعداد صف‌های خرید در بازار امروز رو به افزایش بود و در پایان بازار ۱۲۴ نماد در صف خرید در مقابل ۱۱۳ نماد در صف فروش قرار گرفته بودند. این موارد نشان می‌دهد سهم‌هایی که در ماه‌های گذشته از روند آن‌ها ناامید شده بودیم در حال حاضر توانستند معاملات خوبی را رقم بزنند.

این کارشناس بازار همچین گفت: امروز شاهد روند مثبت و صعودی گروه سیمانی‌ها بودبم و گروه‌های دیگری مثل قندی‌ها امروز توانستند معاملات خوبی را به ثبت برسانند. به نظر می‌رسد در روز‌های آینده بازار با تحرکات نماد‌های کوچک حرکت کند.

تاتاری تاکید کرد: سرمایه‌گذاران باید دقت کنند که نماد‌هایی که به عنوان مثال حدودا ۶۰ درصد اصلاح را به ثبت رساندند نمی‌توانند سقف قیمتی خودشان را بزنند و باید قبل از ورود به چنین نماد‌هایی تحلیل درستی را انجام دهند.