به گزارش پایگاه خبری نشان :

فرارو/ علی اکبر ولایتی رییس بیمارستان مسیح دانشوری و مسئول مستقیم هاشمیان به حرف های او واکنش تندی نشان داد. نامه او به هاشمیان هشداری جدی تلقی شده است.

دکتر محمدرضا هاشمیان فوق تخصص آی‌سی‌یو بیمارستان مسیح دانشوری به چهره‌ای حاشیه‌ساز بدل شده و مورد انتقاد برخی مقامات کشور قرار گرفته است.

در بحران کرونا برخی پزشکان مورد توجه و اقبال افکاری عمومی قرار گرفتند و به نوعی در بحث های تخصصی تبدیل به مرجع شدند. یکی از آنها محمدرضا هاشمیان بود.

هاشمیان به دلیل تخصص‌اش، حضور در بیمارستان مسیح دانشوری، یکی از مراکز اصلی پذیرش بیماران مبتلا به کرونا و همچنین روابط نزدیکش با سلبریتی ها و چهره های شناخته شده بیش از دیگر پزشکان به شهرت رسید.

توجه ها به او در جریان ابتلای علی انصاریان و مهرداد میناوند به این بیماری بیشتر هم شد، هر چند که برخی او را متهم به کم کاری در روند درمان این دو چهره سرشناس فوتبال می کنند.

از دیگر حواشی هاشمیان برگزاری جشن تولد برای حسام نواب صفوی بازیگر سینما در بیمارستان و همچنین پخش زنده ترخیص این بازیگر در صفحه اینستاگرامش بود. این دو مورد سروصدای زیادی به پا کرد و هاشمیان متهم به شوآف و خودنمایی شد.

اما جنجال تازه هاشمیان این بار صدای مقامات را در آورده است.

ماجرا پس از قطعی های گسترده برق در کشور آغاز شد.فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد در آی‌سی‌یو برق‌ها رفته، بیماران یکی‌یکی در حال اکسپایر شدن هستند و دستگاه هم نیست و …

این فیلم در صفحه دکتر محمدرضا هاشمیان، فوق تخصص آی‌سی‌یو بیمارستان مسیح دانشوری نیز منتشر شد.

هاشمیان در مورد این فیلم و اتفاقاتی که قطعی برق برای بیمارستان‌های ایران، بخصوص بیماران بخش کووید ۱۹ ایجاد می‌کند چنین گفت: «این بار فیلم این صحنه منتشر شده است اما ما با چنین صحنه‌هایی بارها مواجه شده‌ایم. اکسیژن که قطع می‌شود بعضی از ونتیلاتورها از دچار اختلال عملکرد می‌شوند. بعضی از ونتیلاتورها که توربینی هستند کاملا از کار می‌افتند. رفت و آمد اکسیژن بسیار اثر بدی بر بیمار دارد. وقتی که چنین اتفاقی می‌افتد، تا کادر درمان بتوانند اکسیژن راتکمیل کنند گاها مشاهده شده که بیماران مبتلا به کرونا جان می‌سپارند. بارها گفته‌ام که متاسفانه وزارت بهداشت جزئیات مرگ بیماران کووید ۱۹ را منتشر نمی‌کند.»

او همچنین مدعی شد: "مساله‌ای که در مورد قطعی برق و مواجه شدن این شرایط برای دستگاه‌های ونتیلاتوری که وزارت بهداشت در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده وجود دارد این است که وزارت بهداشت بدون هماهنگی و بررسی انجمن این دستگاه‌های ونتیلاتور را خریداری کرده است. آنها با قطعی برق دچار اختلال شدید در عملکرد می‌شوند. دستگاه ونتیلاتور تلویزیون نیست که با متصل شدن به برق اضطراری عملکردش بدون اختلال ادامه داشته باشد. کوالیتی دستگاه ونتیلاتور کاملا دچار افت می‌شود. برق اضطراری کیفیت عملکرد را کاهش می‌دهد و فشار اکسیژن کم می‌شود و بیمار از دست می‌رود."

اظهارات هاشمیان بازتاب وسیعی داشت اما شرکت برق قطعی برق در بیمارستان های تهران را تکذیب کرد.

اما انتقادات هاشمیان ادامه داشت او در لایو دیگری به تندی از وزیر بهداشت و درمان و نحوه مدیریت کرونا انتقاد کرد و گفت که سعید نمکی باید محاکمه شود. او سفر ایرانیان به ارمنستان برای دریافت واکسن را مایه خفت دانست.

علی اکبر ولایتی سخنان هاشمیان راغیرمسئولانه دانست

پس از آن کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در توئیتی به هاشمیان طعنه زد.

او نوشت: «بعنوان کوچکترین عضو جامعه پزشکی دعوت میکنم بجای لایو گذاشتن از این بخش و آن بخش و بیمار لاکچری، تشریف بیاورند سیستان و بلوچستان هنر خودشان در کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی را به نمایش بگذارند! اینجا شاید به اندازه بریدن کیک تولد فلان قرص بهمان شرکت داروسازی نان ندارد، اما برای عکس و لایو و... ، زمان و مکان مناسب دارد. یکی دو ماه از شمال شهر و بیمارستان خصوصی دل بکنید.»

او ادامه داد: «نیاز نیست فریاد بزنید و کمدی دایه دلسوزتر از مادر بازی کنید، یکی دو ماه مهمان مردم سیستان و بلوچستان و... باشید، سفره این مردم رنگین نیست ولی جانشان کم بهاتر از سلبریتی ها نیست!»

انتقاد از هاشمیان به همین جا ختم نشد. وزیر بهداشت و درمان نیز روز گذشته ویدئویی که هاشمیان از قطع برق در بیمارستان ها منتشر کرد را دروغ دانست.

او روز جمعه نظام سلامت را با جنگ ایران و عراق مقایسه کرده و گفت: «اگر که در جنگ تحمیلی فرماندهان را می‌زدند کسی از آن‌ها دفاع نمی‌کرد؟ کسی نمی‌گفت این حرف‌های مزخرف چیست که می‌زنید و سربازان خط مقدم را تضعیف می‌کنید؟ اینها جنبش رسانه مسموم است که کسی بگوید قطع برق باعث مرگ این همه بیمار شده و البته که به دروغ است.»

سعید نمکی در آیین پویش ره سلامت گفت: «نظام سلامت نیازمند این است که وقتی به آن حمله شد دیگران به میدان بیایند. نباید برای نظام سلامت تولید موج مخرب کرد.‎»

وزیر بهداشت بخشی از انتقادها را ترکش‌هایی خواند که به دلیل ساخت واکسن داخلی و از سوی "یک مافیای دنبال مقوله واکسن" شلیک می‌شود. او گفت: «امروز تولید داخل ۹۲ درصد افزایش پیدا کرده و حداقل واردات ۳۳ درصد با وجود کرونا کم شده است.»

نمکی وعده داد که در این زمینه یک روزی افشاگری خواهد کرد.

در ادامه اما علی اکبر ولایتی رییس بیمارستان مسیح دانشوری و مسئول مستقیم هاشمیان نیز به حرف های او واکنش تندی نشان داد. نامه او به هاشمیان هشداری جدی تلقی شده است.

ولایتی در نامه ای در این باره نوشت: «امروز صحبت‌هایی از شما در رسانه ها و شبکه های اجتماعی درخصوص مسائل مرتبط با مشکلات ناشی از قطع برق در حوزه درمان شنیدم، ضمن ابراز تاسف و تاثر از بابت تکرار گفتارهای نسنجیده شما و در رابطه با مسائل پزشکی و امور مرتبط با آن،علیرغم تذکرات مکرر این جانب، لازم است نکاتی را در این مورد متذکر شوم.»

او ادامه داد: "در حال حاضر کشور عزیزمان ایران اسلامی، در جنگی رودررو و سایر امر با دنیای استکبار و زورگو به سرکردگی آمریکاست در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام مترصد یافتن نقطه ضعفی به منظور وارد آوردن ضربه به کشور و ملت ایران هستند."

او خطاب به هاشمیان تاکید کرد: "گفتار غیرمسئولانه شما، شایسته پزشکان مدافع سلامت که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای خدمت به مردم عزیزمان از هر گونه اقدامی فروگذار نکرده‌اند، نیست."

ولایتی القای یاس و نا امیدی را در شرایط کنونی " گناهی نابخشودنی" دانست.

حتی امروز حسن روحانی رییس جمهور نیز به ادعای هاشمیان واکنشنشان داد در بخش از سخنانش در ستاد ملی کرونا ادعاها درباره قطعی برق در بیمارستان ها با اوج گیری کرونا را به شدت تکذیب کرد. او گفت: "همه بیمارستان‌های ما دارای ژنراتورهای اضطراری هستند و فیلم های منتشر شده دروغ محض است."

روحانی تاکید کرد که مسئولین با افرادی که تعمدا بدنبال بر هم زدن امنیت روانی مردم هستند برخورد کنند.