به گزارش پایگاه خبری نشان :

قطعی برق باعث شد که گوشت‌های موجود در کشتارگاه صنعتی مشهد دچار سُسته شوند و برای مردم شهر نگرانی ایجاد کنند.

محمود جوادی نژاد رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: بنا به دلیل قطعی برق و خشکسالی، دامداران تمایل بیشتری به کشتار دام‌های خود دارند.

او با اشاره به تعطیلی ناگهانی ادارات در پنجشنبه‌ها افزود: این امر سبب شده تا گوشت دام‌هایی که روز پنجشنبه ۱۷ تیر در کشتارگاه صنعتی مشهد ذبح شده بودند تا روز شنبه ۱۹ تیر در سردخانه باقی بماند و در این مدت سه دفعه این مجموعه دچار قطعی برق شده و عملکرد ضعیف سیستم برق اضطراری نیز به این موضوع کمکی نکرده بود.

 

 

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد ادامه داد: ۱۶۵ تُن دام شامل ۳ هزار و ۶۶۲ رأس گوسفند حدود ۶۰ تُن و ۳۷ رأس گاو به وزن ۱۰۵ تُن کشتار شده بود که ۸۰۰ رأس از گوسفند‌ها حدود ۱۹ تُن در کشتارگاه بسته بندی و انجماد شد و ۱۰۵ تُن گوشت گاو نیز توزیع شد.

جوادپور بیان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته که این مقدار گوشت در سردخانه نگهداری می‌شد، ۳ مورد قطعی برق رخ داد که هربار وضعیت سردخانه تا بحالت قبل برگردد بین ۶ تا ۸ ساعت طول کشید.

او تصریح کرد: با این اوصاف تعدادی از گوشت‌های وسط سردخانه (قلوه‌گاه دام) که گردش هوا به خوبی روی آن‌ها جریان نداشته و جُمود نعشی صورت نگرفته، گوشت‌ها بصورت سُسته درآمده و لیز شدند و حدود ۵۰۰ کیلوگرم از آن‌ها وارد بازار شدند، در همین راستا مدیریت کشتارگاه را ملزم کردیم تا گوشت‌ها را از بازار جمع‌آوری کرده و تحویل بگیرند.