به گزارش پایگاه خبری نشان :

حمیدرضا حاجی بابایی از تشکیل جلسه مشترک دیوان محاسبات وامور مالی مجلس و کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات خبر داد و گفت: در این جلسه، اجرای بند (و)  تبصره(۲) قانون بودجه ۱۴۰۰ گزارش بحث وبررسی شد. در این جلسه به ویژه در رابطه با نظام رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری بحث شد و در نهایت مقرر شد، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش های مجلس و سازمان برنامه  و بودجه طی هفته آینده، در خصوص میزان منابع مورد نظر برای اجرای این موارد گزارش کاملی ارائه کنند.

وی افزود: در این جلسه از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست شد، در اسرع وقت کمیسیون مشترکی را برای پیگیری نظام رتبه بندی معلمان و قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان که در حال وصول از دولت است، تشکیل دهد، تا بسرعت موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

حاجی بابایی ادامه داد: دو ماده از مواد برنامه ششم توسعه، یعنی ماده ۳۰ همسان سازی حقوق بازنشستگان، که حق مسلم همه بازنشستگان کشوری و لشکری است، همچنین  نظام رتبه بندی معلمان براساس ماده ۶۳ برنامه ششم، از مطالبات برحق فرهنگیان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس، حمایت خود را از لایحه دائمی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان، همچنین نظام رتبه بندی معلمان و نیز از شمول هماهنگی حقوق بین اعضای هیات علمی وزارت علوم و وزارت بهداشت وتسری آن به موسسات آموزشی و  وتحقیقاتی و دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی اعلام کردند.