به گزارش پایگاه خبری نشان :

تجارت‌نیوز/ در چند روز اخیر وام مسکن روستایی دو برابر شد و سقف وام مسکن پرداختی به کارکنان و بازنشستگان عضو صندوق نفت به منظور کمک به تأمین مسکن تا ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

افزایش وام مسکن روستایی

پس از سال‌ها میزان وام نوسازی مسکن روستایی دو برابر شده است. حمید رضا سهرابی، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن درباره جزییات پرداخت وام م۱۰۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن روستایی توضیح داده است که ۶ بانک از جمله مسکن، تجارت، صادرات، رفاه، کشاورزی و ملت از سمت بانک مرکزی دستورگرفته‌اند که این وام را پرداخت کنند و پیگیری‌ها برای پرداخت این وام از بانک‌های ملی و سپه هم ادامه دارد.

به گفته سهرابی حدود ۷ تا ۸ روز پیش بانک مرکزی ابلاغیه پرداخت را به بانک‌ها ارسال کرده است و روزانه ۲ تا ۳ هزار واحد مسکونی برای پرداخت این تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

 

این مقام مسئول به باشگاه خبرنگاران توضیح داده است که سال گذشته مبلغ تسهیلات مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان بود و امسال طبق مصوبه به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

جزئیات وام مسکن بازنشستگان

چند روز پیش اعلام شده که سقف وام مسکن پرداختی به کارکنان و بازنشستگان عضو صندوق نفت به منظور کمک به تأمین مسکن تا ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است. صندوق پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، به‌ منظور کمک به تأمین مسکن کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت، هیات امنای صندوق بازنشستگی صنعت نفت، مقرر کرده که به هریک از اعضای صندوق تا مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به‌صورت انفرادی و برای زوج‌های عضو صندوق تا مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان وام مسکن با اقساط ۱۲ ساله و نرخ بهره ۹ درصد تعلق گیرد.

اما آیا این افزایش‌ها به افزایش وام مسکن هم خواهد رسید؟