به گزارش پایگاه خبری نشان :

رکنا/آمار کرونا ، وزارت بهداشت آخرین آمار کرونا را تا امروز سوم مردادماه 1400 اعلام کرد. آمار کرونا در ایران همچنان رقم بالایی از مرگ کرونایی را اعلام می کند. آمارکرونا در حالی نگران کننده است که واکسیناسیون در مقابله با کرونا نیز آمار موفقی برای مهار این آمار کرونا بحرانی را ندارد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اعلام این که تا کنون ۷ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۱۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۳۹۴ هزار و ۷۰۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۸۱۱ دُز رسید اعلام کرد:

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از دریافت پیامک نوبت دهی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

از دیروز تا امروز ۳ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۱۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۹۳۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۹۱ هزار و ۴۳۲ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۲۵۶ هزار و ۸۵۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

چهار هزار و ۸۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۵ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۵۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در 24 ساعت گذشته مجموعا 239 هزار و 183 دُز جدید واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شده و در مجموع متوسط تزریق روزانه واکسن در تعطیلات 6 روزه، تنها 241 هزار و 183 دُز بوده است.

این در حالی است که پیش از این تعطیلات، سرعت تزریق روزانه واکسن به بالای 400 هزار دُز در روز رسیده بود؛ البته همان رقم هم نمی توانست برای واکسیناسیون کامل 70 درصد جمعیت ایران تا پایان سال کافی باشد و حالا با کاهش سرعت واکسیناسیون، معلوم نیست این وعده چطور می خواهد محقق شود؟

گفتنی است؛ تا کنون تنها 9.5 درصد جمعیت کشور دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند و دُز دوم واکسن نیز فقط به 2.9 درصد از جمعیت کشور تزریق شده است.