به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش "ورزش سه"، گرد مولر بازیکن افسانه ای فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ امروز و در سن 75 سالگی از دنیا رفت.

مولر در سال ۱۹۶۴ هنگامی که ۱۹ سال داشت به تیم بایرن مونیخ که در آن زمان در دسته دوم بازی می‌کرد پیوست. در سال ۱۹۶۵ مثلث بکن باوئر، سپ مایر و گرد مولر که بعدها بایرن را به تیم اول جهان تبدیل کرد، این تیم را به دسته اول بوندس لیگا هدایت کرد.

مولر به همراه بایرن ۴ قهرمانی آلمان، ۴ قهرمانی جام حذفی آلمان و ۳ قهرمانی اروپا را به دست آورد. او ۷ بار به عنوان گلزن برتر بوندس لیگا انتخاب شد. همچنین از فصل ۶۵–۱۹۶۴ تا فصل ۷۸–۱۹۷۷ همواره برترین گلزن بایرن مونیخ بود.

در فصل ۷۲–۷۱ برای این تیم ۴۰ گل زد که در تاریخ 15 می 2021 رابرت لواندوفسکی به این رکورد رسید و آن را شکست. به این افتخارات باید قهرمانی در جام برندگان جام اروپا و جام باشگاه‌های جهان را افزود. همچنین در سال ۱۹۷۰ به عنوان اولین آلمانی جایزه بهترین بازیکن اروپا را به خود اختصاص داد.

مولر در هشت سال بازی در تیم ملی فوتبال آلمان مجموعاً ۶۲ بازی برای این تیم انجام داد و ۶۸ گل به ثمر رسانید؛ به‌طور میانگین بیش از یک گل در هر بازی. او یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال جهان است.

مولر مدت ها شرایط خوبی نداشت و بیمار بود. سال گذشته اوشی مولر همسر این اسطوره بزرگ گفته بود:« گرد مولر تقریبا هیچ چیزی نمی خورد و به سختی می تواند غذا را قورت دهد، او تقریبا تمام طول 24 ساعت در رختخواب دراز کشیده و فقط چند لحظه قادر به بیدار شدن است. گرد مولر می تواند برای لحظه ای چشمان خود را باز کند و این برایم خیلی خوشحال کننده است. او گاهی با پلک زدن به نشانه بله یا خیر با ما حرف می زند.

گرد مولر همیشه فردی مبارز و شجاع بوده، در تمام زندگی اش این اتفاق رخ داده و حالا نیز همینگونه است. معمولا چشمان او بسته است و چرت می زند، فقط گاهی او به ندرت دهان خود را باز کرده و پوره ای غذا میل می کند. او آرام بوده و در آرامش به سر می برد. فکر نمی کنم گرد مولر در حال رنج کشیدن باشد و در نهایت او روزی آرام آرام و در خواب به سوی زندگی بعد از مرگ خواهد رفت.»