به گزارش پایگاه خبری نشان :

حمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین پایتخت اتریش به سر می‌برد، امروز با وزیر مشاور در امور اقتصادی و انرژی آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

تحولات جدید برجام توسط ایران و آلمان

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در وین و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) در توئیتی از ملاقات محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و آندریاس فیچ وزیر مشاور در امور اقتصادی و انرژی آلمان در حاشیه نشست کنفرانس عمومی آژانس خبر داد.

وی عنوان کرد که در این ملاقات، دو طرف درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات مرتبط با برجام بحث و گفت‌وگو کردند

برجام

گفتنی است اسلامی دیروز (دوشنبه) با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و الکسی لیخاچیوف رئیس شرکت دولتی روس اتم به‌ صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص مسائل فنی، نحوه تعاملات و همکاری‌های آتی بر اساس قوانین و مقررات گفت‌وگو کرد.

کاظم غریب‌ آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این درباره سفر محمد اسلامی به وین نیز بیان کرده بود: در این سفر آقای اسلامی علاوه بر این‌که هیأت ایران را سرپرستی و مواضع ایران را در کنفرانس عمومی آژانس مطرح می‌کند، ملاقاتی با آقای گروسی خواهد داشت و چندین ملاقات با روسای هیأت‌های کشورهای دیگر و چندین بازدید نیز تنظیم شده است. این هم در چارچوب تعاملات روتین و عادی آژانس و ایران و به ویژه سازمان انرژی اتمی است و به ویژه در چارچوب فنی و حقوقی صورت می‌گیرد

برجام

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور ور رئیس سازمان انرژی اتمی که روز یکشنبه ۲۸ شهریور ماه در رأس هیأتی به وین سفر کرد، روز (دوشنبه) ۲۹ شهریور ماه در شصت‌ و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس سازمان انرژی اتمی در شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آژانس خواست از سیاسی‌کاری بپرهیزد و تصریح کرد: زمان آن فرارسیده که آمریکا سیاست‌های غلط خود را اصلاح کرده و در ابتدا همه تحریم‌ها را به شیوه‌ای عملی، موثر و قابل راستی‌آزمایی لغو کند.