به گزارش پایگاه خبری نشان :

عادل فردوسی پور  مجری  ورزشی و یکی از نمادهای محبوب ورزشی میان مردم است. عادل فردوسی پور اطلاعات بالایی در زمینه فوتبال دارد.چند سالی است که عادل فردوسی پور در تلویزیون حضور ندارد. جای خالی عادل فردوسی پور در برنامه های ورزشی به چشم می خورد. عادل فردوسی پور شرط خود را برای بازگشت به تلویزیون اعلام کرده است.

عادل فردوسی پور جزو محبوب ترین سلبریتی ها میان مردم است.

فردوسی ازدواج کرده و متاهل می‌باشد اما تا کنون عکسی از همسرش منتشر نشده و خبری از هویت و عکس همسر عادل فردوسی‌ پور در جایی منتشر نشده است.قبلا شایعه ای مبنی بر ازدواجش با مرجان محتشم منتشر شد که تکذیب شد و گویا همسرش شمالی می‌باشد و خبر نا موثقی از جدایی با همسرش نیز وجوددارد

عادل فردوسی پور در کنار دخترش

عادل فردوسی پور

زندگی عادل فردوسی پور برای همسرش

اصلا فوتبال تمام زندگی منه». همسر عادل فردوسی‌پور شرایط را پذیرفته: «او کاملا پذیرفته که قراره با کی زندگی کنه. من کار خودم رو می‌کنم و برایم خیلی جدیه. هر اتفاقی بیفته من باید فوتبالم رو ببینم. همه هم می‌دونن وقتی فوتبال می‌بینم، نباید کاری به کار من داشته باشن».

بیوگرافی عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور در مهر ماه 1353 در شهرآرا تهران زاده شد. وی اصالتاً اهل شهر رفسنجان در استان کرمان است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. عادل دوران دبستان را در مدرسهٔ ذوقی گذراند و با وجود علاقهٔ بسیارش به فوتبال از درسش دور نشد و دیپلم خود را از دبیرستان البرز با معدل ممتاز گرفت.

عادل فردوسی پور در مهر ماه 1353 در شهرآرا تهران زاده شد. وی اصالتاً اهل شهر رفسنجان در استان کرمان است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. عادل دوران دبستان را در مدرسهٔ ذوقی گذراند و با وجود علاقهٔ بسیارش به فوتبال از درسش دور نشد و دیپلم خود را از دبیرستان البرز با معدل ممتاز گرفت

عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور مجری سابق 90

سرانجام در رشتهٔ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و تحصیلات خود را در همین رشته و دانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. او در حال حاضر دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران است. عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد او «پیش بینی نتایج مسابقات فوتبال با استفاده از تحلیل های رگرسیونی» بود.وی درس زبان تخصصی صنایع را در دانشگاه صنعتی شریف تدریس می کند.

زبان رمز موفقیت او و کلید راه آینده اش شد. او کار رسانه ای خود را در سال ۱۳۷۲ با روزنامه نگاری در روزنامه ابرار ورزشی به سردبیری اردشیر لارودی آغاز کرد. در آن زمان، دانشجوی سال سوم کارشناسی بود. تصمیم گرفت به علاقه مندی اش یعنی کار خبری بیشتر بپردازد. به دفتر روزنامه ابرار ورزشی رفت:«من علاقه دارم کار کنم؛ مطلب بنویسم». اردشیر لارودی سردبیر آن وقت ابرار ورزشی از او در مورد حیطه کاری اش پرسید:«ترجمه»! روزنامه. کارم رو تحویل دادم و بعد از چند روز کارم رو شروع کردم.» فردوسی پور در بخش ترجمه صفحه فوتبال خارجی کار می کرد.

با این حال بزرگ ترین علاقه مندی اش حضور در صدا و سیما بود. به قول خودش «n» دفعه تست داد و در نهایت قبول شد؛ «اوایل هم مثبت بود اما می گفتن صدات جوونه؛ پخته نیست. آخرین باری که تست دادم، اواخر سال ۱۳۷۳ بود». او در تست قبول شد و کار روزنامه را رها کرد. البته می گویند که در این میانه دلخوری هایی هم بین او و ابرار پیش آمده بود.

عادل فردوسی پور 

او در پایان سال ۱۳۷۳، پس از چندین بار آزمون، به صدا و سیما راه یافت و در ابتدا به گزارش برنامه منتخب ورزشی (برنامه ای آرشیوی از شبکه سوم سیما که در نیمه شب پخش می شود) می پرداخت. فردوسی پور کم کم پیشرفت کرد و توانست بازی های بهتری را گزارش کند. او پس از گزارش های خوبش در جام جهانی ۹۸، توانست خود رابه همه بشناساند و از آن پس بود که به عنوان گزارشگر بازی های زنده و مهم انتخاب شد. او تا به حال، چند بار به خاطر گزارش های خوب خود مورد تقدیر قرار گرفته که نمونه آخر آن انتخاب به عنوان «بهترین گزارشگر ورزشی- لیگ برتر فوتبال ایران در سال ۹۵- ۱۳۹۴» بود.

عادل فردوسی پور، بنیان گذار، مجری و تهیه کننده برنامه ۹۰ است. برنامه زنده ای که در مورد اتفاقات فوتبال ایران که نخستین قسمت آن ۲۳ مرداد ۱۳۷۸ پخش شده و ۱۸ سال است که دوشنبه شب های شبکه ۳ را قرق کرده است. او همچنین به عنوان تهیه کننده برنامه فوتبال ۱۲۰ با شبکه ورزش سیما و لیگ یک همکاری داشته و خاطره خوش تماشای جام جهانی با برنامه ۲۰۱۴ هم که با تهیه کنندگی او روی آنتن شبکه ۳ می رفت در خاطر بینندگان فوتبالی باقی مانده است.