به گزارش پایگاه خبری نشان :

یارانه نقدی 45 هزارتومانی قرار است به یارانه نقدی جدید تبدیل می شود. یارانه نقدی و یارانه معیشتی قرار بود در سال جدید یک کاسه شود. یارانه نقدی به منظور حمایت از اقشار ضعیف ایجاد شد. درباره مبلغ یارانه نقدی در سال جدید در این خبر میخوانید.

جزئیات یارانه نقدی

اسفند ماه از امروز شروع شده و برنامه واریزی‌ها شلوغ‌تر از ماه‌های دیگر است. چند واریزی در دهه سوم اسفند ماه انجام می‌شود که به نظر می‌رسد مهم‌ترین آن سود سهام عدالت است.

اسفند ماه از امروز شروع شده و برنامه واریزی‌ها شلوغ‌تر از ماه‌های دیگر است. چند واریزی در دهه سوم اسفند ماه انجام می‌شود که به نظر می‌رسد مهم‌ترین آن سود سهام عدالت است.

تعداد یارانه‌بگیران ۷۸ میلیون نفر است و این یارانه به حساب سرپرستان خانوار این افراد واریز می‌شود. ۲۱ میلیون خانوارها از آنها در بهار سال قبل وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که بیست و یکمین قسط آن در این ماه برداشت می‌شود. ۹ قسط دیگر باقی می‌ماند که تا آذر ماه سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

یارانه نقدی در اسفند ماه

همزمان با واریز یارانه نقدی از سوی دولت، سازمان تامین اجتماعی نیز باید آخرین حقوق امسال بازنشستگان را واریز کند. در سال گذشته واریز حقوق از ۱۵ اسفند شروع شد که به توجه به نیاز خانوارها برای خرید عید احتمالا امسال نیز زودتر از ماه‌های قبل واریز شود.

اما واریزی سومی که بیش از ۴۹ میلیون نفر منتظر دریافت آن هستند، به سهام عدالت مربوط می‌شود. قرار است سود حاصل از فعالیت شرکت‌ها در سال ۹۹ طی روزهای پایانی سال واریز شود.

واریزی یارانه نقدی در هفته سوم اسفند

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده که سود سهام عدالت در دهه سوم اسفند ماه به حساب مشمولان واریز می‌شود.

محمد باغستانی در این خصوص گفت: سود منتهی به اسفند ۹۹ مشمولانی که ۵۳۲ هزار تومان در سبد سهام خود دارند، حدود ۵۵۰ هزار تومان است.

اگر هر یک از اعضای یک خانواده چهار نفره سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی داشته باشند، در پایان اسفند امسال این خانواده در مجموع دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود سهام دریافت می‌کنند.

با توجه به سود برگه ۵۳۲ هزار تومانی، میزان سود برای برگه سهام یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و ۳۳ هزار تومان برآورد می‌شود. بنابراین میزان سود برای خانواده چهار نفره‌ای که برگه سهامشان یک میلیون تومانی است حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

همچنین بخش زیادی از عیدی شاغلان که شامل کارگران است در این ماه پرداخت می‌شود.

یارانه بنزین به حساب چه کسانی واریز شد؟ 

یارانه بنزین با شرایط جدید داده می شود.برای دریافت یارانه بنزین حتما باید کارت ملی ارائه شود.با تغییر شرایط یارانه بنزین قیمت بنزین تغییر نمی کند.یارانه بنزین برای همه واریز می شود.

 علی ملکی سه شنبه شب در یک گفت و گوی خبری اظهار داشت: در جزیره کیش حدود ۱۰ نازل به سیستم مجهز شده است و مردم می‌توانند با استفاده از کارت‌های بانکی خود سهمیه‌های جدید اختصاص یافته را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه به حدود ۶۰ هزار نفر از ساکنان جزیره سهمیه ۲۰ لیتری تخصیص داده شده است، گفت: این میزان بنزین شامل حدود ۳۸ هزار خانوار یک نفر تا ۱۱ نفر است.

ملکی افزود: از اول اسفند حدود یک هزار نفر در طرح جدید سوخت گیری کردند و حدود ۲۳ هزار لیتر بنزین مصرف شده است.

رییس ستاد هماهنگی طرح بازتوزیع یارانه بنزین تاکید کرد: نتایج اجرای طرح به ستاد اقتصادی هیئت دولت ارایه خواهد شد و درباره توسعه اجرای این طرح به جزیره قشم یا سایر نقاط کشور از سوی هیئت دولت تصمیم گیری می شود.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی «طرح بازتوزیع یارانه بنزین» این طرح یکی از پیشنهادات عدالت‌گرایانه به منظور بهره مندی همه افراد جامعه از یارانه حامل های انرژی و تغییر مبنای یارانه بنزین از هر خودرو به هر فرد (چه صاحب خودرو چه فاقد خودرو) بود. این موضوع در ستاد اقتصادی دولت مطرح و مصوب شد و برای روشن شدن ابعاد طرح، به صورت موقت و آزمایشی در برخی نقاط کشور اجرا شود.

دو نکته مهم درباره تغییر نحوه سهمیه‌بندی بنزین

شقاقی گفت: اما در وهله دوم در مورد جنبه منفی اجرای طرح تغییر نحوه سهمیه‌بندی بنزین باید به دو نکته مهم اشاره کرد، اگر در حال حاضر افزایش قیمت بنزین مطرح نباشد، همین اجرای طرح نحوه تغیر سهمیه بندی بنزین می‌تواند تبعات تورمی به دنبال داشته باشد، زیرا اگر قرار باشد به ۶۰ میلیون نفر از افراد جامعه قرار باشد، یارانه بنزین داده شود، با توجه به اینکه بخش زیادی از جامعه در حال حاضر از این یارانه پنهان استفاده نمی‌کنند، باید سهمه ۶۰ لیتری بنزین ۱۵۰۰ تومانی کاهش پیدا کند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: به بیان دیگر دولت نمی‌تواند، به این ۶۰ میلیون نفر بنزین ۶۰ لیتری اختصاص دهد، بنابراین باید میزان بنزین سهمیه‌ای را کاهش دهد، تا بتواند به تمامی جامعه هدف یارانه پرداخت کند که این موضوع خود اثراتی روانی بسیار شدیدی دارد و باعث ایجاد یک شوک تورمی می‌شود، زیرا راننده‌ای که سهمیه ۶۰ لیتری آن کاهش پیدا می‌کند، باید مابه‌التفاوت این کم کردن سهمیه را بنزین آزاد بزند که همین موضوع کرایه‌های حمل و نقل عمومی را افزایش می‌دهد و همین موضوع به سایر بازار‌ها و اقلام اساسی مردم نیز سرایت خواهد کرد.

منبع : رصد اقتصادی