به گزارش پایگاه خبری نشان :

آرتین زهرابی؛ دراگان اسکوچیچ در شرایطی با تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌رود که با مشکلی تکراری در فوتبال ایران مواجه است؛ فقدان وجاهت.

اسکوچیچ نه تنها از سوی طیفی از کارشناسان فوتبال کشور که انتقادات گسترده ای را به او وارد می‌دانند، بلکه حتی از طرف بخشی از هواداران فوتبال ما تحت فشار است. نتایجی که او با تیم ملی کسب کرده البته کار دراگان را تسهیل می‌کند؛ چرا که بردهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، برای اسکوچیچ یک آرامش خاطر ایجاد می‌کند که به جایگاهش در تیم ملی خدشه وارد نشود اما کیفیت بازی‌های تیم ملی، شکست مقابل کره جنوبی و حریفانی که در انتظار حضور ایران در جام جهانی هستند جملگی باعث می‌شوند تا کار این مربی، دشوارتر از هر زمان دیگری شود.

با این همه، اسکوچیچ یگانه سرمربی تیم ملی ایران نیست که پیش از حضور در جام جهانی با مشکل کمبود وجاهت و شدت گرفتن انتقادها مواجه شده است.

مشکل بزرگ و تکراری اسکوچیچ برای اداره تیم ملی در جام جهانی/ در مسیر ایویچ، بلاژویچ، برانکو و کی روش!

قبل از آغاز جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، تومیسلاو ایویچ که یکی از بزرگ ترین تئوریسین‌های فوتبال جهان بود، در فوتبال ایران مورد هجمه قرار گرفت. ایویچ می‌توانست حداقل تا ۱۰ سال دیگر به مربیگری ادامه بدهد اما آنچه بر او در فوتبال ایران گذشت، پایان دوران مربیگری اش را رقم زد.

میروسلاو بلاژویچ با تیم ملی به جام جهانی ۲۰۰۲ صعود نکرد اما در همان بازی‌های مقدماتی، ماجراهایش با منتقدان و برخی مربیان فوتبال ایران همچنان معروف است. ایویچ و بلاژویچ مشهورترین مربیان تیم ملی هستند که با مشکل فقدان وجاهت مواجه شدند و هر دو نیز حضور در جام جهانی را با ایران از دست دادند.

مشکل بزرگ و تکراری اسکوچیچ برای اداره تیم ملی در جام جهانی/ در مسیر ایویچ، بلاژویچ، برانکو و کی روش!

برانکو ایوانکوویچ اما تیم ملی را به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان برد. با این حال قبل از پرواز تیم ملی به آلمان، گروهی تندرو که شعار «جام جهانی با سرمربی ایرانی» سر می‌دادند تمرکز تیم ملی را به هم ریختند و اختلافات درون تیمی‌نیز مزید بر علت شد تا وجاهت ایوانکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی زیر سوال برود.

بعدها که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی شد، در هر ۲ دوره ای که با او به جام جهانی رفتیم همین مشکلات سراغ او هم آمد؛ این بار به شکلی عجیب تر!

بعضی ها از کی‌روش توقع داشتند آرژانتین را شکست بدهد و در جام جهانی روسیه، به جای تساوی مقابل پرتغال، یاران رونالدو را تار و مار کند. در مجموعه کی‌روش هم در جام جهانی، سرنوشتی مشابه مربیانی داشت که در فوتبال ایران با مشکلی به نام کمبود وجاهت مواجه می‌شوند.

مشکل بزرگ و تکراری اسکوچیچ برای اداره تیم ملی در جام جهانی/ در مسیر ایویچ، بلاژویچ، برانکو و کی روش!

اسکوچیچ هم در حال حاضر در همین مسیر قرار گرفته و از آنجا که به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال برای ادامه همکاری با او تصمیمش را گرفته، رخ دادن اتفاقات گذشته در فوتبال ما در حال تکرار شدن است!

منبع: خبرورزشی