به گزارش پایگاه خبری نشان :

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز ( دوشنبه ) قبل از عزیمت به مسقط در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران، با تبریک و تسلیت شهادت سرهنگ صیاد خدایی به خانواده این شهید و سپاه پاسداران و با آرزوی علو درجات برای شهید خدایی، برپیگیری این جنایت که بدون تردید دست استکبار جهانی در آن دیده می‌شود، تأکید کرد.

وی ادامه داد: کسانی که در میدان از نیروهای مدافع حریم و حرم شکست خوردند به این شکل می‌خواهند استیصال خود را نشان دهند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: پیگیری جدی مسدولان امنیتی مورد تأکید من است و تردید ندارم انتقام خون این شهید بزرگوار از دست جنایتکاران حتمی است.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش درباره سفر خود به عمان گفت: این سفر با دعوت آقای هیثم بن طارق سلطان عمان انجام می شود.

روابط تجاری دو کشور ایران و عمان حتما ارتقا می‌یابد.

رئیسی با ییان اینکه روابط خوبی بین ما و عمان وجود دارد، اظهار داشت: روابط سیاسی و اقتصادی ما با کشور دوست، برادر و همسایه‌مان عمان  خوب است. اما این سطح از روابط برای هیچ یک از این دو کشور قابل قبول نیست.

وی تأکید کرد: برای همین تصمیم و اراده هر دو کشور به ارتقا سطح روابط سیاسی و اقتصادی است و روابط دو کشور می‌تواند توسعه یابد.

رئیس جمهور گفت: توسعه روابط دوجانبه مورد بحث است و روابط منطقه‌ایی در گفت‌وگوی دو طرف خواهد بود و همکاری‌های دو کشور در مسایل و حوزه مختلفی که در منطقه وجود دارد، هم از موضوعات این سفر است.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل، انرژی، گردشگری به ویژه گردشگری سلامت می‌توانیم روابط بیشتری تعریف کنیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این سفر با همکاری دستگاه‌های مختلف اداری تفاهم نامه‌هایی بین دو کشور به امضا می‌رسد و اجراییات آن به دنبالش پیگیری می‌شود.

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: سفر به عمان در راستای توسعه سیاست همسایگی انجام می‌شود این سفر و از نظر ما بسیار دارای اهمیت است.

رئیس جمهور توسعه روابط را نکته محوری سفر به عمان دانست و تأکید کرد: همکاری‌ها و گفت‌وگوهای منطقه‌ای می‌تواند امنیت ساز باشد و حضور نیروهای خارجی و بیگانه نه تنها امنیت ساز نیست بلکه امنیت منطقه را  مورد تهدید قرار می‌دهد.

رئیسی با اشاره به مواضع مشترک بین دو کشور ایران و عمان، گفت: امیدواریم این سفر که در راستای سیاست ارتباط با کشور دوست و همسایه است توسعه یابد و گامی برای روابط خوب با همسایگان باشد و  استمرار داشته باشد.

منبع : فارس