به گزارش پایگاه خبری نشان :

جم نجفی میلیاردر ایرانی-آمریکایی تصمیم دارد پیشنهادش برای خرید باشگاه تاتنهام را ارائه کند. این خبری بود که چند روز قبل تیتریک رسانه‌های انگلیسی شد و در پی آن ایرانی‌ها هم کنجکاو شدند که «جم نجفی» کیست.

نجفی ۶۰ ساله که تحصیل‌کرده دانشگاه‌های کالیفرنیا و هاروارد است، با ورزش غریبه نیست اما با فوتبال چرا! او که مالک بخشی از سهام باشگاه معروف فینیکس سانز است، ۲ سال قبل هم نایب‌رئیس تیم فرمول یکی «مک‌لارن ریسینگ» را برعهده گرفت.

با این حال، او هم تصمیم گرفت مثل خیلی از سرمایه‌گذاران ورزش آمریکا پا را فراتر از مرزها بگذارد و راهی لیگ برتر انگلیس شود. گفته شده که او مشتری نخست باشگاه تاتنهام است که در حال حاضر مالکیتش شرکت ENIC با ریاست جو لوئیس در دست دارد.

درباره جم نجفی بخوانید: با مشتری ایرانی-آمریکایی تاتنهام آشنا شوید؛ از تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا تا مدیریت و سرمایه‌گذاری در بسکتبال و اتومبیلرانی

جم نجفی

اما اتفاق عجیب در رسانه‌های ایرانی رخ داد، وقتی که هنوز نجفی رسماً وارد پروسه خرید تاتنهام نشده شایعه‌ای مبنی بر حضور مهدی طارمی برترین ستاره فوتبال ایران در اروپا در تاتنهام مطرح شد.

شایعه مشابهی زمانی که فرهاد مشیری میلیاردر ایرانی-بریتانیایی تصمیم داشت اورتون را بخرد مطرح شد و بعد از حضور مشیری در گودیسون‌پارک مشخص شد که این شایعه از ریشه غلط بوده، چرا که او مدیری نیست که بازیکن ایرانی به سرمربی تیمش معرفی کند!

بی‌شک در مورد نجفی هم که تابه‌حال سابقه‌ای در فوتبال نداشته در صورت حضورش در باشگاه شمال لندنی چنین اتفاقی تکرار خواهد شد و حداقل این که از طرف او بازیکنی ایرانی پیراهن سفید اسپرز را برتن نخواهد کرد.

نکته مهم دیگر این که، مهدی طارمی در حال حاضر ۳۰ ساله شده و تمامی پیشنهادهای لیگ برتری که گفته می‌شد به دستش از آرسنال و چلسی تا منچستریونایتد همگی شایعه بوده‌اند. این خبرها تنها گمانه‌زنی رسانه‌ها و پیشنهادهایی از سوی سایت‌های مختلف به سرمربیان تیم‌ها بود تا نیم‌نگاهی به ستاره ایرانی بیندازند. به واسطه همین سن و سال ستاره ایرانی پورتو، بعید است که تیم‌های تراز اول لیگ برتر و به‌خصوص بیگ‌سیکس نگاهی به او داشته باشند. شاید بهتر باشد رسانه‌های ایرانی قید انتشار چنین شایعه وسوسه‌انگیزی را بزنند و بپذیرند که بهترین تیم برای طارمی همین تیم پورتو است که گل‌های پرشماری در آن زده و حالا بزرگ‌ترین آن به شمار می‌آید.

از طرفی این مسئله را هم باید مورد توجه قرار داد که هنوز مشخص نیست سهام باشگاه تاتنهام به فروش برسد و اگر چنین پروژه‌ای به جریان بیفتد هم شاید به این زودی‌ها رخ ندهد. البته اگر پیشنهاد جم نجفی رسماً ارائه و قبول شود!