به گزارش پایگاه خبری نشان :

قیمت خودرو پژو 206 نجومی شد . افزایش شدید قیمت خودرو در عرض چند روز یک فرآیند باورنکردنی است یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت خودرو ، «عرضه متناسب با تقاضا» است. جدول قیمت خودرو را می توانید در این خبر ملاحظه کنید. قیمت خودرو در بازار ایران لحظه ای و یا دست کم روزانه دستخوش تغییر می شود. قیمت خودرو امروز 19 آبان را در ادامه ملاحظه می کنید.

​خودروهای بسیار زشتی در ایران وجود دارد که از دیدن آنها با خودمان می‌گوییم که از این زشت تر وجود ندارد. قطعا در کوچه و خیابان، خودروهایی را مشاهده کرده‌ایم که با خود گفته‌ایم چه کسی پول برای خرید چنین چیزی می‌دهد؟ خودروهایی که از نظر ظاهر و مشخصات فنی، جذاب و ایده آل نیستند. افرادی هستند برای خرید خودروهای زشت بازار پول می‌دهند و این کار را با علاقه انجام می‌دهند. شاید باورتان نشود که بعضی از همین خودروهای زشت طرفداران بسیاری دارند. البته از نظر ما این خودروها زشت محسوب نمی‌شوند و امیدواریم با خواندن این مطلب به دارندگان خودروهای زشت برنخورد اما این مطلب بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده درباره زشت‌ترین خودروهای ایران نوشته شده است.

ال ۹۰

یکی از خودروهای تولید داخل که جزو زشت‌ترین خودروهای داخلی به شمار می‌رود، ال ۹۰ است. جالب است بدانید با وجود آنکه از نظر بسیاری از افراد، این خودرو جزو زشت ترین‌ها حساب می‌شود اما طرفداران بسیاری دارد. شاید با قطعیت بتوان گفت که از هر ۱۰خودرو ۲تا ال ۹۰ در خیابان وجود دارد.

 

اصلا ظاهر و قیافه جذابی ندارد. طراحی پشت این خودرو به بدشکل‌ترین حالت ممکن صورت پذیرفته و معلوم نیست که مهندسین طراح ال ۹۰ یا همان لوگان هنگام طراحی این خودرو در حال فکر به چیزی بوده‌اند.

مشخصات فنی:

حجم پیشرانه این خودرو ۱۵۹۸ سی سی و تنفس موتور به طور طبیعی است. حداکثر قدرت این خودرو ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه و دارای گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه است. شتاب صفر تا صد این خودرو ( ال ۹۰) ۱۰.۲ ثانیه است. خودروی ال ۹۰ در هر صد کیلومتر ۶.۹ لیتر بنزین می‌سوزاند.

امکانات:

باید گفت بعضی از نسخه‌های این خودرو، از نظر امکانات با فقربسیاری دست و پنجه نرم می‌کردند و به همین دلیل صرف مدت کوتاهی از خط تولید خارج شدند. ال ۹۰ دارای ساده‌ترین امکانات است. امکاناتی مانند ترمز (‌ای بی‌اس)، کسیه هوا، سیستم سوخت خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراری، سیستم کنترل انتشاربخار بنزین، سیستم سوخت خودکار. به نظر بسیاری، پول دادن بابت چنین خودرویی که از نظر امکانات و ظاهر اصلا مناسب نیست، اشتباه است. این خودرو زشت و بی‌امکانات با نرخ ۱میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

تیبا

اگر بخواهیم به طور اصولی درباره این خودرو صحبت کنیم، باید بگوییم که به محض دیدن تیبا، خنده روی صورتمان نقش می‌بندد. طراحی غیر حرفه‌ای این خودرو سبب شده است تا مورد انتقاد بسیاری قرار گیرد اما به دلیل آنکه در گذشته قیمت پایین تری نسبت به سایر خودروهای تولید داخل داشت، خریداران زیادی پیدا کرد. خریداران بدون درنظر گرفتن ظاهر و امکانات و صرفا به دلیل پایین بودن نرخ نسبت به خودروهای دیگر، تیبارا خریداری کردند.

مشخصات فنی: حجم پیشرانه تیبا، ۴سیلند ۸ سوپاپه، همچنین دارای تنفس طبیعی و حداکثر قدرت معادل ۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه است. حداکثر گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه عنوان شده است. مصر سوخت این خودرو در خارج از شهر ( تیبا ) ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر و همچنین مصرف سوخت ترکیبی ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است.

امکانات: تیبا۲ به عنوان یک خودرو کاملا اقتصادی از حداقل امکانات رفاهی و ایمنی نظیر کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری (جمعا ۲ عدد)، ترمزهای مجهز به سیستم ضد قفل ABS، شیشه‌های جلو برقی، تهویه مطبوع دستی، چراغهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل خودرو، صندوق پران، سیستم ضد سرقت (Immobilizer) و مه‌شکن‌های جلو و عقب بهره می‌برد. این خودرو در بازار ۳۷۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

تیبا-۲​

یکی دیگر از خودروهای زشت و بی‌امکانات که در ایران وجود دارد، ام وی ام ۱۱۰ است. این خودرو علاوه بر آنکه فضای کافی برای سرنشینان ندارد، از حداقل امکانات برخوردار است. بسیاری از کسانی که علاقه مند به بازار خودرو هستند عنوان کرده‌اند که پول دادن برای خرید چنین خودرویی اشتباه است.

مشخصات فنی: حجم پیشرانه این خودرو ۱۰۸۳ سی سی و دارای ۴ سیلندر همچنین دارای تنفس طبیعی است. حداکثر قدر ۶۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۹۰ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه است. شتاب صفر تا صد ۱۴ ثانیه‌ای دارد و در داخل شهر ۹ کیلومتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارد. همجنین در خارج از شهر ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین می‌سوزاند.

امکانات ام وی ام ۱۱۰: ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر به زبان ساده یک خودرو کاملا ساده است. در حقیقت هر آپشنی که در پراید می‌بینید، در ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر نیز مشاهده می‌شود و چیزی فراتر از آن را نخواهید یافت. شیشه بالابر برقی برای ۴ درب، آینه‌های جانبی برقی، فرمان هیدرولیک و همچنین دارای کسیه هوا و ترمز‌ای بی‌اس است. این خودرو بی‌امکانات در بازار ۱۶۷ میلیون تومان معامله می‌شود.

ام وی ام-۱۱۰

سانگ-اکتیون

سانگ یانگ اکتیون، یکی دیگر خودروهای زشتی است که در ایران وجود دارد. به گفته بسیاری، این خودرو شباهت زیادی به سوسک دارد و با توجه به نرخ آن، امکانات مناسبی ندارد. سانگ یانگ اکتیون به عنوان یکی از محصولات کمپانی سانگ یانگ از سال ۲۰۰۶ روانه‌ی بازار شده و مدتی است که در ایران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی: حجم پیشرانه این خودرو ۲۲۹۵ سی سی و دارای ۴ سیلندر و همچنین تنفس طبیعی است. حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۲. ۱۲ثانیه است. خودروی سانگ یانگ اکتیون، در داخل شهر ۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر و همچنین در خارج از شهر ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف بنزین دارد.

سانگ-یانگ

امکانات رفاهی: این خودرو دارای، کیسه هوای جلو و کناری راننده و سرنشینان به همراه سیستم آمادگی قبل از تصادف و محدود‌کننده فشار، ترمزهای دیسکی در محورهای عقب و جلو - ABS - EBD - ESP - سیستم ضد واژگونی (ARP) - سیستم ضد لغزش (ASR) - سیستم کنترل سرعت در سرپایینی (HDC)، شیشه‌های برقی مجهز به سیستم ایمنی تشخیص مانع - فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم - تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ها - مدیریت برق باتری - آینه‌های هوشمند حساس به نور (ECM) - لامپ‌های مه‌شکن جلو و عقب - سنسور باران برای برف‌پاک‌کن‌ها - کروز کنترل - تهویه مطبوع خودکار با کنترل رطوبت و کیفیت هوا است. این خودرو با نرخ ۱میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.