به گزارش پایگاه خبری نشان :

خودرو یکی از مکانیزم های تنظیم بازار است. خودرو حسن های زیادی هم برای متقاضی و هم برای تولیدکننده دارد. خودرو این امکان را می دهد که متقاضی خرید خودرو با مبلغ پایین تری از کف بازار به هدف خود برسد. خودرو خیلی به اقتصاد کشور می کند.

مرحله دوم طرح فروش سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به‌زودی برگزار می‌شود. در ابتدا قرار بود آغاز این طرح 16 اردیبهشت باشد. اما مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو، اعلام کرد: زمان ثبت‌نام دوره دوم یکپارچه تخصیص خورو ۱۶ اردیبهشت نیست و قطعا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در این طرح فروش شرکت‌های خودروساز سایپا، آرین پارس موتورز، کرمان موتور، فرداموتورز، مکث موتور و مدیران خودرو حضور دارند. گرچه ایران خودرو پیش از این اعلام کرد که در این طرح حضور ندارد، اما پس از چند روز به جمع عرضه‌کنندگان خودرو در مرحله دوم طرح فروش سامانه یکپارچه تخصیص خودرو پیوست. البته محصولات ایران خودرو در این نوبت تنها به طرح مادران اختصاص یافته است.

تیگو 8 پرو مکس

چه خودروهایی در سامانه عرضه می‌شوند؟

شرکت سایپا فعلا برنامه فروش خود را به‌طور دقیق اعلام نکرده، اما طبق مرحله اول فروش در سامانه یکپارچه، احتمالا این شرکت محصولات زیر را عرضه خواهد کرد.

در مرحله اول، شرکت سایپا شاهین جی، کوییک آر اتوماتیک و دستی، کوییک اتوماتیک و کوییک اس را به صورت تحویل 90 روزه عرضه کرد که احتمال می‌رود در این مرحله نیز همین محصولات عرضه شود.

محصول آرین پارس موتور در طرح یکپارچه خودرو، لاماری بود و احتمالا این دوره هم همین خودرو عرضه شود. فردا موتور هم با سه خودروی  Fmc-sx5، Fmc-t5 و Suma m4 در این طرح شرکت کرد. تیارا، محصول مکث موتور بود و گروه خودروسازی ایلیا هم خودروی دایون Y5را عرضه کرد.

کرمان موتور هم با چهار محصول KMC، T8، جک S5و جک S3وارد طرح یکپارچه خودرو شد.

آریزو 6 پرو اکسلنت، آریزو 5 توربو، تیگو 8 پرو مکس، ایکس 22 پرو، ایکس 55 پرو، تیگو 7 پرو اکسلنت و تیگو 8 پرو هم 7 محصول مدیران خودرو برای مرحله دوم طرح یکپارچه است.

ایران خودرو نیز خودروهای دناپلاس اتوماتیک، پژو 207 دستی سقف فلزی، پژو 207 اتوماتیک، سورن پلاس بنزینی و دوگانه‌سوز و هایما اس 7 و اس 5 اتوماتیک را در این طرح عرضه می‌کند.

آموزش ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو

حال این مساله مطرح می‌شود که متقاضیان هر یک از خودروهای معرفی‌شده به چه شکلی می‌توانند در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کنند؟

    افتتاح حساب وکالتی در یکی از بانک‌های مورد تایید وزارت صمت

بانک‌های ملی، ملت، تجارت، صادرات، سپه، پاسارگارد، پارسیان، رفاه، مهر ایران، کشاورزی، رسالت، اقتصاد نوین، آینده، ایران زمین، توسعه تعاون، دی، موسسه اعتباری ملل، پست بانک، مسکن، سینا، صنعت و معدن، موسسه اعتباری نور، کارآفرین، شهر، سرمایه، گردشگری از بانک‌های مورد تایید وزارت صمت هستند که متقاضیان می‌توانند به آن‌ مراجعه کنند.

2. مسدود کردن 100 میلیون تومان در حساب وکالتی به نفع سازمان حمایت

متقاضیان برای خرید خودروهای داخلی باید به مبلغ 100 میلیون تومان در حساب‌های وکالتی خود بلوکه کنند. متقاضیان طرح مادران و افزایش جمعیت هم باید این مبلغ را در حساب وکالتی خود مسدود کنند.

3. ثبت‌نام در سامانه یکپارچه

پس از ورود به سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، از قسمت بالا سمت چپ روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. پس از انتخاب گزینه ثبت نام با وارد کردن کد ملی و کلیک روی دکمه بررسی وارد صفحه بعدی خواهید شد. در صفحه بعد با وارد کردن شماره تلفن و سایر مشخصات ثبت نام خود را کامل کنید. شماره موبایل و حساب وکالتی باید منطبق با کدملی شخص متقاضی باشد.

4. انتخاب شرکت خودروساز و خودروی موردنظر

با تکمیل ثبت‌نام وارد حساب کاربری خود شوید. برای ثبت‌سفارش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ابتدا باید روی گزینه خودروساز مدنظر کلیک کرده و پس از آن لیست خودروهای عرضه شده توسط شرکت خودروسازی به نمایش درمی‌آیند.

با اتنخاب خودروی موردنظر، دو گزینه شرکت در یکی از دو طرح عادی یا طرح افزایش جمعیت (مادران) نمایش داده خواهد شد.

5. ثبت‌سفارش

پس از انتخاب خودروی مدنظر باید چهار مورد را تایید کرد:

    پلاک فعال به نام شما نیست

    گواهی نامه معتبر دارید

    شماره موبایل با کدملی تطابق دارد

    واجد شرایط مندرج در اطلاعیه هستید و نسبت به آن رضایت کامل دارد

پس از فعال کردن تیک هر چهار گزینه، دکمه ثبت نهایی فعال خواهد شد. با کلیک روی آن، ثبت سفارش خودرو کامل خواهد شد.

چه کسانی می‌توانند در طرح فروش سامانه یکپارچه شرکت کنند؟

در مرحله دوم طرح فروش در سامانه یکپارچه خودرو کسانی می‌توانند شرکت کنند که در مرحله نخست شرکت نکرده یا باید از از طرح نخست فروش خودرو در سامانه انصراف دهند تا امکان ثبت نام در مرحله دوم ثبت نام خودرو را داشته باشند./تجارت نیوز