به گزارش پایگاه خبری نشان :

تانیا نجفی خبر نگار پایگاه خبری نشان ؛ یارانه نقدی راهکاری برای کمک به هزینه معیشتی مردم به حساب می آید . کسانی که نتوانسته اند در مدت یارانه دریافت کنند ، فرصتی دوباره برای ثبت نام در سامانه یارانه دولت دریافت نموده اند . دولت برای افراد نیازمندی که به هر دلیلی در فرصت قبلی برای ثبت نام دچار مشکل شدند راهکاری ارائه داده است . هنگام پرداخت یارانه نقدی نه تنها درآمد سرپرست خانوار محاسبه می شود بلکه درامد اعضای خانواده را هم مورد برسی قرار می دهند .

ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مطالبات مردم به‌ویژه افرادی که یارانه نمی‌گیرند این بوده که راهکاری برای ثبت‌نام و استفاده از این حق داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: همواره مراجعاتی از مردم داشتیم که نسبت به عدم پرداخت یارانه و نبود ساز و کار مشخصی برای ثبت نام گلایه می‌کردند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سابقا نیز به بهانه‌هایی این کار صورت نمی‌گرفت و در واقع مشکل عدم ثبت نام از افراد واجد شرایط دریافت یارانه توسط دولت بود.

او با اشاره به تکلیف مجلس به دولت بیان کرد: مجلس مصوب کرد سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کار مکلف به ثبت نام افراد جدید متقاضی دریافت یارانه هستند.

رضایی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات خوب مجلس برای سال ۱۴۰۲ این بود که تعرفه آب، برق و گاز مشترکین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تا سقف الگوی مصرف و نیز بیمه سه دهک پایین جامعه رایگان شد.

چه کسانی مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند؟

اگر این دغدغه برای شما هم ایجاد شده که چرا تنها عهده خاصی از افراد جامعه مشمول دریافت یارانه هستند و شما نمی‌توانید یارانه دریافت کنید؛ باید بگوییم اگر جز جاماندگان یارانه نباشید، احتمالا یکی از شرایط زیر در مورد شما صدق می‌کند که باعث می‌شود یارانه ماهانه به حساب بانکی شما واریز نشود.

کارفرمایی هستید که بیش از ۳ بیمه‌‌پرداز دارید.

ملکی با ارزش بیش از یک میلیارد و دویست هزار تومان در تهران و ملک با ارزش بیشتر از ۹۰۰ هزار تومان در سایر شهرستان‌ها دارید.

ارزش خودروتان بیشتر از ۳۰۰ میلیون تومان باشد یا ارزش خودروی عمومی که در دستتان است بیشتر از ۴۰۰ میلیون تومان باشد.

تسهیلات بانکی با ارزش بیشتر از ۳۰۰ میلیون تومان باشد.

اعضای خانواده‌تان به صورت همزمان شغل، مسکن و خودرو دارند یا حداقل دو واحد مسکونی به نام یکی از اعضای خانواده‌تان است.

در چند سال اخیر یارانه بسیاری از افراد قطع شده و از طرفی برخی از افراد از ثبت‌نام یارانه جامانده‌اند، به همین دلیل خواستار ثبت‌نام و دریافت مجدد یارانه هستند. در ادامه خواهیم گفت چه مراحلی برای ثبت‌ نام یارانه جدید سال ۱۴۰۲ باید انجام دهید تا هر ماه یارانه به حساب بانکی‌تان واریز شود.

ثبت نام یارانه بازماندگان

ثبت نام یارانه برای بازماندگان بعد از فوت سرپرست، یکی از همان موارد است که در اینجا به آن پرداختیم:

آماده سازی اصل شناسنامه و کارت ملی و اصل گواهی فوت

مراجعه به مرکز پلیس +10

ارائه مستندات و مدارک مورد نیاز

جداسازی و درج مشخصات متقاضی در خانوار جدید توسط مرکز پلیس +10

مراجعه متقاضی (به عنوان سرپرست جدید خانوار) به شعبه بانک عامل برای افتتاح و درج شماره حساب بانکی در سامانه رفاهی از طریق service.refahi.ir