به گزارش پایگاه خبری نشان :

قیمت گوشت گوسفند به نرخ دولتی در بازار عرضه شد . همچنین قیمت گوشت ران گوسفندی ۳۹۰ هزار تومان میباشد. قیمت گوشت در سال 1402 نسبت به سال گذشته دچار نوشانات زیادی شده است . قیمت گوشت دولتی  نسبت به قیمت آزاد مناسب تر است . در ادامه قیمت گوشت گوسفندی را مشاهده می کنید .

 

قیمت گوشت گوسفند به نرخ دولتی با ارز نیمایی در بازار اعلام شد که بر اساس آن یک کیلوگرم راسته گوسفندی ۳۱۰ هزار تومان است همچنین قیمت گوشت ران گوسفندی ۳۹۰ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت انواع گوشت گوسفندی بسته بندی

قیمت گوشت گوسفند / راسته گوسفندی مهتا پروتئین (با ارز نیمایی) :     ۱ کیلوگرم     ۳۱۰,۰۰۰

قیمت گوشت گوسفند / ران گوسفندی مهتا پروتئین(با ارز نیمایی) :          ۱ کیلوگرم     ۳۹۰,۰۰۰

راسته گوسفند مهتا پروتئین :                                                                    ۱ کیلوگرم     ۴۱۰,۰۰۰

قیمت گوشت گردن گوسفند مهتا پروتئین :                                               ۱ کیلوگرم     ۳۴۴,۰۰۰

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد 1402 نسبت به ماه قبل (تیر) در حدود ٨ درصد کاهش داشته است.

قیمت گوشت

نکته قابل توجه در واردات اخیر گوشت قرمز به کشور این است که بر خلاف تجربه قبلی، مصرف‌کنندگان کیفیت گوشت‌های وارداتی را بسیار خوب ارزیابی می‌کنند.

توزیع انبوه گوشت گوسفندی با قیمت ۳۱۰ تا ۳۹۰ هزار تومان

گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازاری بسته به نوع آن، با قیمت بین ۳۱۰ تا ۳۹۰ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و همچنین فروشگاه‌های اینترنتی عرضه می‌شود.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی، قیمت هر کیلوگرم شقه تنظیم بازاری را حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان عنوان کرد و درباره تنوع قیمت گوشت‌های تنظیم بازاری گفت: لاشه‌ها بر اساس کیفیت، قطعه‌بندی می‌شود و تعیین قیمت فرمول مشخصی دارد به این ترتیب که گران‌ترین و با کیفیت‌ترین قطعات که ران و سردست است، حداکثر به نرخ ۳۹۰ هزار تومان در بسته‌بندی به فروش می‌رسد و سایر قطعات قیمت کمتری دارند.

به گفته علیرضا پیمان پاک، قیمت در میادین میوه و تره‌بار به دلیل عرضه غیرقطعه‌بندی، حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان از محصول قطعه‌بندی ارزان تر است.

قیمت گوشت

آغاز روند کاهش قیمت گوشت گوسفندی

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نیز از ایجاد ثبات و آرامش در بازار گوشت قرمز در نتیجه واردات مستمر خبر داد و گفت: در حال حاضر با افزایش توزیع گوشت‌های وارداتی قیمت گوشت گوسفندی در بازار روند کاهشی به خود گرفته است.