به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

قیمت سکه به تبعیت از قیمت دلار نواسات شدیدی دارد . اگرچه قیمت سکه و طلا  این روزها کاهشی بوده است اما با این حال به نظر می‌رسد با پایان ماه صفر دوباره به اوج خود بازگردد .قیمت سکه به عواملی از جمله قیمت دلار ، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی ، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … بستگی دارد . در روز جاری قیمت سکه گرمی ۵۰ هزار تومان ارزان شد . در ادامه در سایت نشان آنلاین به برسی قیمت سکه میپردازیم.

امروز، شنبه 8 مهر تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه، روند متفاوتی دارد. به گونه‌ای که قیمت طلا و قیمت سکه امامی نزولی و سکه بهار آزادی و نیم‌سکه افزایشی است. همچنین قیمت دلار در کانال 49 هزار تومانی روند صعودی دارد. روند قیمت انس هم با وجود تعطیلی بازارهای جهانی بر اساس اعلام برخی منابع کاهشی بوده و به 1,848.82 رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و دو میلیون و 260 هزار و 900 تومان معامله می‌شود که حدود 31 هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته است.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و 27 میلیون و 201 هزار تومان است؛ حدود ۱۵۰ هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی حدود 120 هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود 24 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 165 هزار تومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه، به پنج میلیون و 550 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز 448 هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود دو میلیون و 864 هزار تومان رسیده است .

قیمت سکه

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در اولین روز هفته، نیم سکه با قیمت 14 میلیون و 850 هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، 50 هزار تومان افزایش قیمت یافته است. حباب نیم‌سکه نیز با 216 هزار تومان افزایش، روی چهار میلیون و 35 هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با نرخ 9 میلیون و 900 هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر تغییری نسبت به روز کاری گذشته نداشته است. حباب آن اما 80 هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و 487 هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، با قیمت پنج میلیون و 750 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اما حدود 40 هزار تومان افزایش قیمت داشته و به سه میلیون و 85 هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه این روزها روند متوازنی ندارد. در روزهای اخیر معمولا شرایط به گونه‌ای بوده که یا راه بازار طلا از بازار ارز جدا شده است یا طلا و قطعات سکه راه متفاوتی را رفته‌اند. امروز هم وضعیت بر همین منوال است و با وجود روند افزایشی قیمت دلار، طلای 18 عیار و سکه امامی با کاهش قیمت همراه بودند. در مقابل، سکه بهار آزادی و نیم‌سکه افزایشی شدند و ربع‌سکه و سکه گرامی ثبات قیمت را تجربه کردند. حباب قطعات سکه نیز امروز افزایشی بود.

برخی کارشناسان و فعالان بازار معتقدند عدم بازگشت رونق قابل توجه به بازار طلا و روند کاهشی قیمت انس، از جمله دلایل این شرایط هستند. همچنین، به نظر می‌رسد، بازار طلا هنوز روند افزایشی در قیمت ارز را باور نکرده است و درازمدت نمی‌داند.

قیمت سکه

در این میان اما، اخبار منفی در مورد وضع تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه‌ برنامه پهپادی ایران، قیمت دلار را در روزهای اخیر افزایشی کرده است. در حالی که روز چهارشنبه نرخ ارز به کف کانال 49 هزار تومانی نزدیک شده بود، روز پنجشنبه و امروز شنبه روند صعودی را تجربه کرده و از میانه کانال هم بالاتر رفته است. در این شرایط، اما قیمت طلا و سکه واکنش یکسانی را به شرایط نشان نداده است و باید منتظر بازگشت رونق بیشتر به بازار ماند. برای اطلاعات بیشتر، گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه 8 مهر 1402 را بخوانید.

قیمت سکه امامی و بهار

امروز چهارم شهریور قیمت سکه امامی با کاهش ۲۵۵ هزار تومانی به کانال ۲۷ میلیونی برگشت و با قیمت ۲۷ میلیون و ۷۴۴ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت سکه بهار ۱۹۷ هزار تومان کاهش داشت و این مقدار افت باعث تغییر کانال این قطعه شد. در روز جاری سکه بهار با رقم ۲۴ میلیون و ۹۰۳ هزار تومان مبادله شد