به گزارش پایگاه خبری نشان :

ثبت نام اولین فروش فوری ایران خودرو در شهریور 1402 اعلام شد . طرح فروش فوری ایران خودرو مختص مردم عادی و نمایندگی ها است . برای ثبت نام در فروش فوری ایران خودرو نیاز به ثبت نام در سامانه ایران خودرو نیست .زمان تحویل محصولات فروش فوری ایران خودرو 30 روزه است . در ادامه به شرایط ثبت نام فروش فوری ایران خودرو میپردازیم .

مجری طرح واردات خودرو، ضمن اشاره به ادامه روند واردات خودروها به کشور، از عرضه خودروهای وارداتی که قیمت آن‌ها مشخص شده، طی هفته جاری و هفته آینده خبر داد.

مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با رادیو اقتصاد در خصوص روند تحویل خودروهای وارداتی و واردات خودروهای جدید گفت: واردات خودروها به صورت انبوه و خرد در حال انجام است. تا پایان مرداد ماه از میان ۳۵ شرکتی که مجوز واردات اخذ کرده‌اند، ۱۸ شرکت موفق به ثبت سفارش قطعی شده و توانسته‌اند بخشی از ارز واردات را دریافت کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: از میان این ۱۸ شرکت، تاکنون تقریباً ۱۰ شرکت خودروهای خود را وارد کرده و الباقی در حال طی کردن مسیر واردات هستند. شرکت‌ها به سبب اینکه منتظر بودند تا در وهله اول مجوزهای استاندارد، محیط‌زیست و… را اخذ کنند، سپس ثبت نهایی درخواست‌ها را در شرکت‌های بزرگ انجام دهند، این روند طولانی شد. البته که تولید و حمل این خودروها، به‌ویژه اینکه قرار باشند از شرق آسیا وارد شوند، مستلزم یک زمان است.

مجری طرح واردات خودرو اعلام کرد: در مرحله اول، با توجه به اینکه همه مجوزها برای خودروهای وارد شده اخذ شده، فاز اول تحویل خودروها را آغاز خواهیم کرد؛ در حقیقت طی هفته جاری و هفته آینده، تحویل خودروهای وارداتی شرکت‌هایی که قیمت خودروها را گرفته‌اند (تاکنون چهار شرکت واردکننده لیست قمیت خودروهای خود را اخذ کرده‌اند) انجام خواهد شد.

وی افزود: از هفته بعد نیز برای شرکت‌های معتبری که خودروهایشان از کشور مبدا تولیدکننده بارگیری شده و اسناد حمل داشته باشند، عرضه صورت خواهد گرفت. شرکت‌ها بسته به توان خود ماهانه امکان واردات ۳۰۰ هزار تا یک میلیون دستگاه را داشته و وارد می‌کنند.

ضیغمی با بیان اینکه از زمان ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی در اسفند ماه سال گذشته، از میان ۳۴ هزار نفری که در قرعه کشی شرکت داده شده بودند، حدوداً ۳۰ هزار نفر در نوبت دریافت هستند و الباقی انصراف داده‌اند، گفت: در فاز اول خودروی این ۳۰ هزار نفر تحویل داده می‌شود.

مجری طرح واردات خودرو خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی شرکت‌ها قراداد تولید ماهانه ۶۰۰۰ دستگاه دارند؛ این بدان معناست که برای ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دستگاه قرارداد می‌بندند، اما چنانچه کشور مبدا توان لجستیکی خوبی داشته باشد، این تعداد قرارداد می‌تواند عدد بسیار بالاتری باشد.

رئیس سازمان توسعه تجارت در رابطه با منبع تأمین ارز برای واردات خودروها، تصریح کرد: ارز خودروهای وارد شده تاکنون تأمین شده و تا پایان سال جاری، حداقل یک میلیارد یورو مصوبه وجود دارد که می‌توانیم از ارز صادرات غیر، استفاده کنیم. برای بیش از این نیز، چنانچه محل سرمایه‌گذاری خارجی یا منابع خارجی وجود داشته باشد، می‌توان از آن برای واردات خودرو استفاده کرد.

وی متذکر شد که سایت سامانه عرضه خودروهای وارداتی برای آن دست از مشتریانی که در مرحله اول (در اسفند ماه سال گذشته) ثبت‌نام کرده و دارای اولویت هستند، در هفته جاری برای انتخاب خودروی مورد نظر فعال و بازگشایی می‌شود. در این مرحله ثبت‌نام جدیدی صورت نخواهد گرفت و تنها خودروهای جدید برای مشتریان دارای نوبت، عرضه خواهد شد.

فروش فوری ایران خودرو

ضیغمی در رابطه با تدوام فروش خودروهای وارداتی (ثبت‌نام برای افراد جدید) و مسیر ثبت‌نام آن، تصریح کرد: برنامه فعلی ما تحویل خودروهای فروخته شده است. اینکه در فاز بعدی ثبت‌نام‌های جدید، از مسیر سامانه یکپارچه باشد یا از طریق بورس کالا یا حتی مسیری دیگر، هنوز مشخص و قطعی نیست./ مهر

اعلام مدل خودروهای وارداتی برای عرضه در سامانه یکپارچه خودرو

نام و مدل خودروهای وارداتی برای عرضه در سامانه یکپارچه اعلام شد. شرکت‌های واردکننده از هفته آینده ۸ خودرو وارداتی را به مشتریان عرضه می‌کنند.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو طی اطلاعیه جدیدی اعلام کرد با توجه به اینکه شرکت‌های واردکننده فرایندهای قانونی برای دریافت مجوزهای لازم شامل استاندارد و محیط زیست را طی کردند، سامانه عرضه خودروهای وارداتی از هفته آینده برای متقاضیانی که در مرحله اول در اسفند سال قبل فرایند ثبت نام را انجام داده بودند و دارای اولویت هستند، برای انتخاب خودرو از میان ۸ خودرو وارداتی فعال خواهد شد.

نام و مدل خودروهای وارداتی برای عرضه در سامانه یکپارچه

طبق اطلاعیه جدید سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، فقط متقاضیان دارای اولویت می‌توانند برای خرید خودرو اقدام کنند و در این مرحله ثبت نام جدیدی انجام نخواهد شد. همچنین متقاضیان قبل از شروع ثبت نام و عرضه می‌توانند مشخصات فنی و تصاویر خودروها را بررسی کرده تا انتخاب دقیق‌تری داشته باشند. نام و مدل خودروهای عرضه شده در این طرح به شرح زیر است:

تغییر در یک مدل خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه خودرو

ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای چانگان وارداتی که هنوز از سوی سایپا پیامک دعوتنامه دریافت نکرده‌اند، به مدت دو روز فرصت دارند تا در صورت تمایل خودروی چانگان خود را با خودروهایی که در مراحل بعدی عرضه می‌شوند، تغییر دهند.

سامانه یکپارچه خودرو در اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرد: آن دسته از ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای چانگان وارداتی که هنوز از سوی سایپا پیامک دعوتنامه دریافت نکرده‌اند، از امروز (یکشنبه ۱۶ مهر ماه) به مدت دو روز فرصت دارند تا در صورت تمایل خودروی چانگان خود را با خودروهایی که در مراحل بعدی عرضه می‌شوند، تغییر دهند؛ در غیر این صورت در لیست انتظار شرکت سایپا باقی می‌مانند.

سامانه یکپارچه تخصیص خودروها، در اطلاعیه‌ای جدید  اعلام کرد: مشتریان چانگان cs۳۵ plus (تیپ ۲ و ۳) در اولین مرحله عرضه خودروهای وارداتی (در اسفند ماه ۱۴۰۱) که هنوز از سوی شرکت سایپا دعوتنامه دریافت نکرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل به دریافت سایر خودروها در عرضه‌های بعدی، نسبت به لغو سفارش خود طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ مهر ماه) دو روز اقدام کنند؛ در غیر این صورت متقاضیان خودرو چانگان CS۳۵ plus در لیست انتظار شرکت سایپا باقی خواهند ماند.

"تبصره ۱- تا زمانی‌که متقاضیان فعلی خودرو چانگان CS۳۵ plus را تحویل نگرفته‌اند عرضه جدیدی برای این خودرو صورت نخواهد گرفت.

تبصره ۲- امکان تغییر اولویت از تیپ ۲ به ۳ برای متقاضیان خودرو چانگان CS۳۵ plus  مهیا می‌شود.

تبصره ۳- در صورت لغو سفارش قبل، انتخاب خودروی جدید و عدم امکان تخصیص خودروی جدید با توجه به ظرفیت موجود اولویت آن‌ها به قوت خود باقی خواهد ماند.

فروش فوری ایران خودرو

آخرین طرح های فروش فوق العاده  

تکمیل مراحل ثبت‌نام تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام ایران خودرو یعنی آدرس https://esale.ikco.ir/ انجام می‌شود، در صورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت ایران خودرو نخواهد بود.

۱. برخورداری از گواهینامه رانندگی حداقل پایه سوم دارای تاریخ اعتبار برای متقاضیان ثبت نام فروش فوق العاده ایران خودرو الزامی است.

۲. امکان ثبت نام برای اشخاص حقیقی و حقوقی میسر است. ولیکن اشخاص حقوقی به‌دلیل عدم امکان ثبت نام اینترنتی، می‌بایست درخواست خرید خود را کتباً با ذکر شماره همراه نماینده خود به نمایندگی‌های مجاز ارائه کنند.

۳. شماره تلفن همراه معرفی شده باید به نام فرد متقاضی باشد و متقاضی باید در هنگام واریز وجه، از کارت‌های بانکی متعلق به نام خود استفاده کند.

۴. در صورت تغییر مالکیت خودرو و عدم مراجعه به نمایندگی حداکثر ظرف مدت ۵ ماه از تاریخ تحویل و با حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش گارانتی خودرو باطل خواهد شد.