به گزارش پایگاه خبری نشان :

قیمت خودرو در سال 1402 نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت همره بوده . بررسی قیمت خودرو نشان می‌دهد که قیمت پژو پارس و سمند طی روز گذشته صعودی شده است . اما قیمت خودرو های سایپا تغییر زیادی نکرده است . قیمت خودرو پراید ۱۱۱ صفر  نسبت به روز گذشته ثابت مانده است . در ادامه به قیمت خودرو های پرفروش در سایت نشان میپردازیم .

قیمت خودرو امروز دوشنبه 24 مهر 1402 تغییرات عجیبی ندارد. بسیاری از محصولات در ثبات کامل قیمتی قرار داشته و تعدادی دیگر، افت و خیز جزئی دارد. نرخ دلار از انتهای هفته گذشته نزولی شد و همین امر موجب کاهشی شدن بازار خودرو شد. از سوی دیگر آغاز فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه از ابتدای روز گذشته نیز توانست فشار فروش را در بازار افزایش دهد.

قیمت خودروهای داخلی، امروز نوسانات بسیار جزئی دارد.

کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشته و امروز نیز بدون تغییر، روی کانال 350 میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا به شمار می‌رود که از چند روز گذشته روی کانال 590 میلیون تومان ثابت شده و تغییری ندارد.

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از سدان‌های پرطرفدار ایران خودرو به شمار می‌رود که هیچ تغییری نداشته و با قیمت 583 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژوپارس LX TU5 از هم رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو همانند روز گذشته با نرخ 621 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی نیز همانند داخلی‌ها، هیچ تغییری ندارد.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری ارزان‌ترین کراس‌اوور مونتاژی در بازار محسوب می‌شود که با نرخ 710 میلیون تومانی روز گذشته درحال معامله است.

جک J4 آپشنال یکی دیگر از خودروهای اقتصادی مونتاژی بوده که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو نیز با قیمت 735 میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

هایما S5 دنده اتوماتیک که از معدود خودروهای مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود، از چند هفته گذشته در محدوده یک میلیارد و 200 میلیون تومانی درحال نوسان بوده که امروز، بدون تغییر نسبت به روز گذشته و با قیمت یک میلیارد و 230 میلیون تومان معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره از کراس‌اوورهای مونتاژی بهمن موتور بوده که همانند دیگر خودروهای بازار، با نرخ یک میلیارد و 560 میلیون تومان روز گذشته خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته جاری

باتوجه به رکود دوباره‌ای که در بازار ایجاد شده است، احتمالاً در هفته جاری نیز ثبات بر بازار خودرو حاکم باشد. درحالی که برخی از کارشناسان نیز بر این باورند، اخبار منتشره در مورد بازار ارز، احتمال ایجاد تغییرات مقطعی روی نرخ دلار را داشته باشد. در این صورت، تغییر قیمت خودرو نیز دور از انتظار نخواهد بود.

کوییک دنده‌ای S که هاچ‌بک اقتصادی سایپا به شمار می‌رود، که در روزهای گذشته حدود چهار میلیون تومان گران‌تر شده بود، امروز نیز ۶ میلیون تومان دیگر گران شده و با قیمت ۳۵۲ میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.قیمت خودرو

شاهین G خودروی نه‌چندان ارزان این شرکت نیز ۱۴ میلیون تومان بالا رفت و از رکوردداران افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی شد. این خودرو از ابتدای امروز با نرخ ۶۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای هاچ‌بک پرطرفدار ایران خودرو بوده که ۱۳ میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با قیمت ۶۲۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس LX TU۵ نیز سدان پرطرفدار ایران خودرو محسوب می‌شود که حدود ۱۲ میلیون تومان بالاتر رفته و به نرخ ۶۳۲ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای مونتاژی همانند داخلی‌های بازار، تغییرات چشم‌گیری دارند.

چری آریزو ۵IE توربوشارژ جدید یکی از سدان‌های تولیدی مدیران خودرو است که نسبت به روز گذشته ۳۰ میلیون تومان گران‌تر شده و به نرخ یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان رسید.

هایما S۵ دنده‌اتوماتیک رکورددار افزایش قیمت در بازار مونتاژی‌ها به شمار می‌رود. این کراس‌اوور ایران خودرو حدود ۴۰ میلیون تومان بالاتر رفت و با قیمت یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان معامله شد.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره یکی از معدود کراس‌اوورهای محبوب گروه بهمن محسوب می‌شود که با ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمتی که تجربه کرد، به نرخ یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان رسید.

فونیکس تیگو ۷ پرو کراس‌اوور مونتاژی مدیران خودرو بوده که روز گذشته با افزایش ۱۵ میلیونی، رکورددار افزایش قیمت در بازار مونتاژی بود. این خودرو امروز نیز حدود ۵۰ میلیون تومان نسبت به روز گذشته رشد قیمتی داشته و به نرخ یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به افزایش قیمت چشم‌گیری که بازار در روز جاری تجربه کرد، درصورتی که نرخ دلار از امروز آرام بگیرد، احتمالاً نوسانات قیمت خودرو نیز کم‌تر شود. در وضعیت فعلی که میزان عرضه و تقاضا تغییر آن‌چنانی ندارند، تنها محرک بازار خودرو می‌تواند نرخ دلار باشد و درصورتی که این افزایش قیمت دلار در روزهای آتی نیز تکرار شود، می‌توان انتظار تحریک تقاضای انباشته از ماه‌های گذشته را داشت.