به گزارش پایگاه خبری نشان :

حمید درخشان معتقد است از لحاظ فنی نیز این دور نزول کرده و می‌گوید: متأسفانه شاهد لیگ چندان جذابی نیستیم و تماشاگران، بینندگان و کارشناسان از آن لذت نمی‌برند. در این فوتبال دریغ از ۴ پاس متوالی، دریغ از یک کار ترکیبی، دریغ از یک اوورلب، دریغ از یک دریبل درست و حسابی، دریغ از یک ارسال تماشایی و خلاصه آن که دریغ از یک بازی زیبا!

او ادامه می‌دهد: شوربختانه تقلید ناشیانه ای هم از تیکی تاکا انجام می‌دهیم. کار همه تیم‌ها این شده که در زمین خودی، بازیکنان خط دفاع بین یکدیگر چند پاس می‌دهند و سپس توپ را به گلر می‌سپارند که او زیرش بزند! این درحالی است که تیکی تاکا تعریف دارد و پاسکاری‌های متوالی بین خط دفاع و ه‌فبک انجام می‌شود و خطوط به همین شکل شکسته می‌شود تا روزنه ای برای نفوذ پیدا شود. به طور مثال من متوجه پاسکاری خط دفاع و گلر پرسپولیس پس از ۱۰ نفره شدن صنعت نفت آبادان نشدم؟!

کاپیتان پیشین پرسپولیس تصریح می‌کند: زمانی که علی آقا پروین سرمربی ما بود می‌گفت هرگز فشار را از روی دروازه تیمی که ۱۰ نفره شده یا به آنها گل زده اید کم نکنید. ما مجبور بودیم آن قدر فشار بیاوریم که گل‌های دوم، سوم، چهارم و ... را بزنیم. صنعت نفت آبادان ۱۰ نفره شده بود و ما به جای ادامه حمله و زدن گل‌های سوم و چهارم حفظ توپ می‌کردیم و مدافعان و بیرانوند پاسکاری می‌کردند! همه می‌دانند نتیجه ۲ بر یک خطرناک است و هر آن احتمال دارد دروازه تیم شما روی یک ضد حمله یا اشتباه فردی باز شود که همین اتفاق هم متأسفانه در دقیقه ۹۴ افتاد.

او در مورد بحث‌های به وجود آمده در خصوص گل شدن یا گل نشدن توپ صنعت نفت در دقیقه ۹۴ نیز خاطرنشان می‌کند: بله، آن توپ از خط دروازه پرسپولیس عبور کرد و تبدیل به گل شد. برای پرسپولیس هم خوب نیست که بعد از بازی درمورد گل شدن یا نشدن آن توپ صحبت کند. پرسپولیس باید بتواند به تیمی که یک نیمه ۱۰ نفره بوده حداقل ۳ گل بزند اما ورد زبان همه این شده که توپ از خط عبور کرده یا عبور نکرده است؟! متآسفانه دو هفته ای می‌شود که پرسپولیس در انزلی و تهران امتیاز از دست می‌دهد و کسی آن را جدی نمی‌گیرد.

سرمربی سابق پرسپولیس ادامه می‌دهد: به نظر من پرسپولیس از لحاظ فنی استُپ کرده است. پرسپولیس از صنعت نفت آبادان یک گل خورد و گلی هم که محمد عمری زد روی کار تیمی نبود و به خاطر خلاقیت فردی حاصل شد. گل دوم هم که روی پنالتی زده شد و باز هم پرسپولیس مساوی کرد. این می‌تواند خطرناک باشد و باید یحیی گل محمدی فکری به حال این موضوع کند.

او در خصوص کمبود مهاجم در پرسپولیس و لزوم خرید بازیکن در این تیم نیز تأکید می‌کند: منظور من توسعه فنی بود و نه خرید بازیکن! مگر هر تیم چند بازیکن می‌تواند بخرد؟ از نظر من سپاهان و پرسپولیس پُرمهره ترین تیم‌های لیگ برتر به شمار می‌روند. خیلی از تیم‌های آرزوی داشتن بازیکنان این دو تیم را دارند. با همین بازیکنان هم پرسپولیس می‌تواند تیم‌های مقابل را تحت فشار قرار دهد و بیشتر گل بزند.

برخی‌ها غیبت وحید امیری و مهدی ترابی به علاوه مصدومیت مرتضی پورعلی گنجی را دلیل اصلی نتایج اخیر پرسپولیس می‌دانند ولی حمید درخشان نظر دیگری داشته و می‌گوید: مهدی ترابی که بازی می‌کند اما با آن مهدی ترابی گذشته زمین تا آسمان فرق می‌کند. جای مرتضی پورعلی گنجی هم گئورگی گولسیانی بازی می‌کند که فصل گذشته جزو سه بازیکن برتر پرسپولیس بود. وحید امیری مصدوم است اما پرسپولیس نباید با غیبت یک بازیکن این قدر به هم بریزد. پرسپولیس باید در حال حاضر به داشته‌هایش فکر کند و بتواند با قدرت از عنوان قهرمانی خودش دفاع کند.

او در مورد بازی هفته آینده برابر سپاهان اصفهان نیز عنوان می‌کند: بازی سخت یا بهتر است بگویم بسیار سختی است چون در اصفهان برگزار می‌شود. سپاهان و پرسپولیس سال‌هاست برای قهرمانی می‌جنگند و رقابت سختی دارند اما این روزها یک نقطه مشترک دارند و هر دو دچار افت نسبی شده اند. به نظرم برنده این دیدار می‌تواند استارت جدیدی برای قهرمانی بزند و بازنده آن هم با دردسر و چالش بزرگی روبرو خواهد شد. این نظر من است که پرسپولیس نباید بازنده این دیدار باشد.

حمید درخشان در پایان در خصوص درگیری‌های اخیر سرمربی و بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس نیز می‌گوید: من اهل نصیحت کردن نیستم و از این کار هم خوشم نمی‌آید. این جنجال‌ها همیشه بین پرسپولیس و استقلال بوده و موضوع جدیدی نیست اما به اعتقاد من هر تیمی بتواند از حواشی پرهیز کرده و روی کار خودش تمرکز کند موفق تر خواهد شد. این حواشی تأثیرخود را تا همین جا هم گذاشته اما مطمئن باشید ادامه آن در بازی‌های بعدی نیز تأثیرمنفی خواهد گذاشت.

منبع: خبر ورزشی