به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: معرفی خودروی دانگ فنگ h30 کراس

همان‌طور که می‌دانید در عرصه‌ی خودروسازی کشور ما، فضای رقابتی وجود ندارد. کل صنعت خودروسازی کشور به تعداد بسیار محدودی از شرکت‌ها محدود شده است. بنابراین از هر خودروی جدید خارجی – حداقل در بدو ورود – استقبال می‌شود؛ ولو این‌که خودرو چینی باشد.

معایب دانگ فنگ اچ سی کراس

یکی از این شرکت‌های چینی که موفق شده است محصولات خود را به بازار ایران تزریق کند، شرکت دانگ فنگ است. فعالیت‌های این شرکت محدود به تولید خودروهای سواری نبوده و دستی بر تولید انواع کامیون نیز دارد. اولین تولیدات راه‌یافته‌ی این کمپانی به کشور ما کامیون‌های T300 و T375 بودند.

سپس راه ورود انواع سواری‌های دانگ فنگ در سال‌های 1395-1396 از طریق شرکت ایران‌خودرو به ایران هموار شد. یکی از این خودروها دانگ فنگ h30 کراس است. این خودرو در کنار همه‌ی مزایای خود معایبی نیز دارد. یکی از معایب بسیار بزرک این خودروها هزینه بسیار بالایی تعمیر گیربکس دانگ فنگمیباشد. در این نوشتار معایب دانگ فنگ h30 کراس را از نظر می‌گذرانیم.

معایب دانگ فنگ h30 کراس کدامند؟

معایب خودرو دانگ فنگ h30 کراس

به عنوان اولین مورد از معایب دانگ فنگ h30 کراس می‌توان به طراحی داخلی ضعیف آن اشاره کرد. چیزی که به وفور در خودروهای چینی شاهد آن هستیم. البته از آن‌جایی که این خودرو یک ماشین اقتصادی تلقی شده و با قیمت پایینی عرضه می‌شود، انتظار می‌رود که کیفیت آن در حد اعلا نباشد.

پلاستیک نه چندان مرغوب به‌کار رفته در کابین این ماشین سبب می‌شود که افراد حس خوبی از نشستن در آن نداشته باشند. در برخی از موارد ورود صدای موتور خودرو به داخل کابین باعث سلب آسایش سرنشینان می‌شود. همچنین در نظرات برخی از مالکین این خودرو اشاره شده است که ضعف کنترلرها، از دیگر ایرادات دانگ فنگ h30 کراس می‌باشد.

 یکی از دیگر از معایب دانگ فنگ h30 کراس مربوط به بخش فنی این خودرو است. گرچه این ماشین از پیشرانه‌ی TU5 و گیربکس اتوماتیک چهار سرعته‌ی آیسین بهره‌مند است، اما از آن‌جایی که خودرو وزن بالایی دارد (معادل با 1230 کیلوگرم)، نتوانسته است عملکرد چشمگیری را از خود به نمایش بگذارد. در ضمن تاخیر در تعویض دنده‌ی این خودرو نیز در بسیاری از موارد راننده و ماشین را با چالش مواجه کرده و باعث افت شتاب، کشش و توان خودرو می‌شود.

 در دنیایی که به سوی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و دوستدار محیط زیست گام برمی‌دارد، مصرف بالای سوخت در یک خودرو، ایراد بزرگی برای آن تلقی می‌شود. این مورد نیز در زمره‌ی معایب دانگ فنگ h30 کراس قرار می‌گیرد. ریشه‌ی مصرف بالای سوخت در این ماشین به عدم توازن وزن آن در مقابل موتور، گیربکس و پیشرانه‌ی خودرو برمی‌گردد.

این مورد زمانی بیشتر محسوس است که کابین ماشین پر از سرنشین بوده و صندوق عقب آن نیز مملو از بار باشد. به موازات افزایش وزن ماشین، شاهد افزایش مصرف سوخت و همچنین افزایش استهلاک قطعات خودرو خواهیم بود. دانگ فنگ h30 کراس به طور معمول برای پیمایش یک مسافت 100 کیلومتری، 10 الی 13 لیتر سوخت نیاز دارد.

 دیگر معایب دانگ فنگ h30 کراس

معایب  ماشین دانگ فنگ h30 کراس

در مبحث بیان معایب خودروی دانگ فنگ h30 کراس می‌توان به عدم دسترسی مناسب به قطعات و لوازم جانبی با هزینه‌ی معقول و منطقی پرداخت. به طوری که هزینه‌ی قطعات این ماشین به طور محسوسی بالاتر از سایر خودروهای هم‌رده است.

این مسئله به طور خاص در مورد لوازم ظاهری خودرو صدق می‌کند. مورد دیگری که می‌توان در رده‌ی معایب این ماشین عنوان کرد توقف تولید است که خود می‌تواند روشن‌گر بسیاری از موارد فوق نیز باشد.

یکی دیگر از معایب این خودرو کمبود قطعات گیربکس و هزینه بالای نگهداری و مراقبت از آن میباشد. گیربکس های اتوماتیک به دلیل پیچیدگی و تکنولوژی بکار رفته بالایی که دارند در صورت خرابی هر مکانیکی توانایی تشخیص ایرادات آن را ندارد و باید دنبال یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس دانگ فنگ باشد. تعمیرگاه های حرفه ای هزینه های برای اجرت این نوع گیربکس ها دریافت میکنند ولی کار را به نحو احسن انجام میدهند.

یکی از بهترین مراکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیرگاه تک گیربکس است. این مجموعه از یک تیم حرفه ای تشکیل شده و عیب یابی گیربکس های اتوماتیک را با استفاده از دستگاه های پیشرفته و دانش چندین ساله خود به صورت رایگان انجام میدهد. همچنین کلیه قطعات اورجینال و کمیاب خودروهای اچ سی کراس در تعمیرگاه تک گیربکس یافت میشود.

 گذشته از همه‌ی ایراداتی که برای این خودرو ذکر کردیم، می‌دانیم که هنوز تعداد زیادی از این خودرو در ایران وجود دارد و رانندگان از آن‌ها استفاده می‌کنند. به طور قطع هر کدام از آن‌ها روزی نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات خواهند داشت. با توجه به حساسیت‌هایی که در زمینه‌ی هزینه‌های این ماشین وجود دارد، مالکان آن‌ها در صدد یافتن تعمیرگاهی هستند که بتواند خدمات لازم را با بالاترین کیفیت و هزینه‌ای منطقی به ایشان ارائه کند. تعمیرگاه تک گیربکس (به آدرس https://takgearbox.com) به پشتوانه‌ی نیروهای متخصص و ماهر خود در این زمینه حرفی برای گفتن دارد.

منبع: نشان 24