به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: زمان واریز یارانه نقدی آذر ماه اعلام شد . مبلغ یارانه نقدی قرار است طبق برنامه هفتم توسعه افزایش پیدا کند. نحوه دهک بندی جدید برای واریز یارانه نقدی اعلام شد . در ادامه اخرین خبر از یارانه نقدی را بخوانید .

یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی آذر ماه این ماه هم در تاریخ بیستم به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

سال ۹۹ و همزمان با اوج کرونا دولت در دو نوبت به مردم وام کرونای یک میلیون تومانی داد که یکی از این دو وام در آذر ماه و نزدیک یلدا به حساب مردم واریز شد. از آن زمان بسیاری گمان می‌کنند که واریز یارانه جدید یلدایی هر سال ادامه‌دار است و منتظرند که امسال هم یارانه یک میلیونی بگیرند. حالا باید منتظر بود و دید امسال دولت برای شب یلدا واریز ویژه‌ای دارد یا نه؟

هرچند سرنوشت واریز یارانه یک میلیونی شب یلدا، مشخص نیست اما احتمالا تا پایان آذر ماه دو وایزی قابل توجه برای خانوارها وجود دارد. مقرر شده است که سود سهام عدالت تا پایان آذرماه به حساب افراد واریز شود. مبلغ این سود برای کسانی که سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی دارد، ۶۰۰ هزار تومان پیش بینی می‌شود. بر این اساس یک خانواد ۵ نفر ۳ میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت خواهد کرد.

یارانه نقدی آذر 1402 چقدر است؟

یارانه کمک‌معیشتی مرحله ۱۵۴، بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طبق معمول ماه‌های گذشته روز دوشنبه، بیستم آذر به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۱۲ بامداد روز سه‌شنبه، بیست‌ویکم آذر قابل برداشت خواهد بود. بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

افزایش مبلغ یارانه نقدی در طرح کالابرگ الکترونیکی 

در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر، در سبد غذاییِ تعریف شده است و مشمولان این طرح در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهند شد.

یارانه نقدی

 طبق اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درصورتی که دهک اول تا سوم که ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند باید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه را از سبد تعریف شده خرید کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی اضافه شامل‌ آنها شود که بدین ترتیب مجموع یارانه دریافتی آنها به نفری ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد.

و دهک‌های چهارم تا نهم که ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند باید مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را از سبد مذکور خرید کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی و اضافی شامل حال آنها شود؛ به عبارتی یارانه دریافتی این دهک‌ها در صورت خریدشان به نفری۴۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

واریز یارانه نقدی جدید 1 میلیون تومانی در آذرماه 

خانوارهایی که کودک تا ۵ سال داشته باشند و نمودار رشد آنها کمتر از رشد طبیعی وزارت بهداشت باشد برای پنج دهک پایین ماهانه یک میلیون تومان به ازای یک نفر دریافت می‌کنند که این رقم هم باید صرف خرید اقلام تغذیه‌ای کودک شود.

جی پلاس؛معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح اقدامات دولت برای حمایت از مادران باردار و کودکان تا 5 سال، گفت: ماهانه ۳۲ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه و کالابرگ هزینه می‌شود.

عسگریان گفت: خانوارهایی که کودک تا ۵ سال داشته باشند و نمودار رشد آنها کمتر از رشد طبیعی وزارت بهداشت باشد برای پنج دهک پایین ماهانه یک میلیون تومان به ازای یک نفر دریافت می‌کنند که این رقم هم باید صرف خرید اقلام تغذیه‌ای کودک شود.

وی گفت:‌ وزارت بهداشت ۱۴۰ هزار کودک را به ما معرفی کرد اما از این تعداد ۱۲۴ هزار کودک در دهک کم درآمد بود و برای دهک‌های یک تا پنج به ازای هر کودک یک میلیون تومان و دهک‌های شش و هفت به ازای هر نفر ۶۰۰ هزار تومان می‌پردازیم که باید صرف خرید اقلام خوراکی برای تأمین رشد کودک شود.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر شش ماه یکبار نمودار رشد کودک بررسی می‌شود و اگر ناهنجاری رشد تغییر نکرده باشد یارانه تشویقی کودک حذف خواهد شد.

بنابراین اگر خانواده ای شرایط چند خط بالا را داشته باشد یارانه نقدی او حداقل 1 میلیون و 400 هزارتومان خواهد شد.

منبع: نبض بازار